کاربرد فرآیندکاوی در صنعت بیمه

شرکت های بیمه در سراسر جهان با چالش های مشابهی روبرو هستند. تأثیرات کلاهبرداری بر کاهش سود، کمبود کارکنان و انعطاف ناپذیری سیستم‌های اصلی فناوری اطلاعات از جمله چالش های شرکت های بیمه به شمار می آید. دیجیتالی شدن فرآیندهای بیمه مدت‌هاست که به عنوان راه‌حلی برای رسیدگی به ناکارآمدی‌های این صنعت، بسیار به هم پیوسته، دیده می‌شود.

با این حال، صنعت با چالش‌های متعددی در مورد تحول دیجیتال و اتخاذ اتوماسیون هوشمند مواجه است.

شرکت‌های بیمه می‌توانند از فرآیندکاوی برای بهینه‌سازی فرآیندهای خود در راستای بهبود تجربه مشتری، انطباق و کنترل درخواست ها استفاده کنند و در عین حال هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند.

این مقاله مزیت های فرآیندکاوی برای بهبود عملکرد و رفع چالش های صنعت بیمه را توضیح می‌دهد.

 

  • سهولت در تشخیص تقلب در صنعت بیمه

تخمین زده می‌شود که تقلب در صنعت بیمه، تنها در ایالات‌متحده بیش‌از 40 میلیارد دلار هزینه برروی این‌حوزه تحمیل کرده‌است.

فرآیند کاوی می تواند با نظارت بر فرآیندهای سازمانی در حال انجام به کشف تقلب های احتمالی کمک کند. این فناوری می‌تواند با کشف فرآیندهای حاوی داده‌های رفتار مشتری، پروفایل‌های ریسک برای گزارش‌های جعلی ایجاد کند.

  • تسریع در روند رسیدگی به درخواست تعیین خسارت

فرآیند کاوی می تواند به بهینه سازی گردش کار در فرآیندهای ادعای خسارت در شرکت های بیمه گذار کمک کند.

زمان بین ارسال درخواست ادعای خسارت تا دریافت پاسخ به درخواست کننده، ممکن است به دلیل مراحل تکراری مانند جمع آوری داده های مشتری، طبقه بندی اطلاعات (به عنوان مثال نوع تصادف، گزارش های نوشته شده توسط پلیس در مورد تصادف)، بررسی توسط کارشناسان بیمه و پاسخگویی به مشتریان از طریق تماس یا ایمیل، طولانی شود:

به عنوان مثال، هنگامی که دریافت درخواست بیمه به خاطر از دست دادن، آسیب یا سرقت یک دارایی به شرکت های بیمه، فرآیند تسویه خسارت شامل چندین مرحله تا اتخاذ تصمیم نهایی است که کند است.

در این حالت فناوری فرآیند کاوی می تواند از طریق شناسایی وظایف کند جهت اتوماسیون با استفاده از راهکارهایی مثل RPA  به کاهش طول زمان فرآیند کمک کند. در برخی از مطالعات موردی، شرکت‌هایی که از فرآیند کاوی بهره می‌برند، توانسته اند زمان عملیاتی را تا 30 درصد کاهش دهند.

به عنوان مثال:

  • AXA به عنوان یکی از شرکت های بیمه اروپایی، که بخش قابل توجهی از سهم بازار در حق بیمه خسارت وسایل نقلیه موتوری را در اختیار دارد، با استفاده از فناوری فرآیندکاوی، باعث کاهش 37% در زمان پاسخگویی به شکایات شد.
  • KBC با استفاده از فرآیند کاوی، ریشه طولانی شدن زمان پاسخ به درخواست مشتریان را شناسایی کرد، عدم تکمیل فرم الکترونیکی درخواست مشتریان، عدم توجه به تکمیل یک مرحله خاص توسط اپراتور، شناسایی یک فعالیت زائد از جمله دلائل این طولانی شدن فرآیند است. فرآیند کاوی توانست زمان پردازش درخواست های مشتریان این شرکت را 100% کاهش دهد.
  • بهینه سازی فرآیندهای ستادی (پشتیبانی)

فرآیندکاوی می‌تواند این امکان را برای شرکت‌های بیمه فراهم کند تا گلوگاه‌ها را در عملیات پشتیبان (مانند IT، HR) شناسایی کنند و جریان ارتباط بین قسمت‌های پشتیبانی (ستاد) و عملیاتی (صف) را بهبود بخشند.

به عنوان مثال، شرکت‌های بیمه، که دارای شعب متعدد هستند، می‌توانند با استفاده از فرآیندکاوی و تکنیک‌های تجزیه و تحلیل علت اصلی مشکلات برای تعیین اینکه چرا برخی وظایف به درستی انجام می‌شوند، استفاده کنند.

  • انطباق سنجی فرآیند با قواعد و قوانین کسب و کاری صنعت بیمه

فرآیندکاوی یک بررسی عمیق برروی تمام فرآیندهای انجام شده ارائه می‌کند و بینش‌هایی درمورد فرآیندهای ناکارامد ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، فرآیندهای اجرا شده را با قانون و سیاست‌های کسب و کاری مقایسه می‌کند و اطمینان می‌دهد که کنترل/بازرسی‌های داخلی از طریق بررسی انطباق به طور خودکار انجام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *