هرچند بیشتر وقت خود را در نمایه‌های تجزیه و تحلیل دیسکو (برای مشاهده نقشه‌های فرآیند، تحلیل آماری و تجزیه و تحلیل موارد) خواهید گذراند که اطلاعات غنی درباره فرآیند شما را فراهم می‌کنند، اما مطالعه فرآیند تا اینجا محدود نمی‌شود. قدرت ماینینگ فرآیند از اینجا آغاز می‌شود که قادر به سریع و تعاملی تمرکز بر جنبه‌ها یا زیرمجموعه‌های خاص فرآیند خود بر اساس سوالات تجزیه و تحلیلی که دارید، باشید. رویه‌ای که می‌توانید بر اساس سوالات تجزیه و تحلیلی خود به فرآیند خود بزوم کنید، از طریق استفاده از فیلتر ها انجام می‌شود. نمایانگر فیلتر ها نمادینه شده است و نشاندهنده آن در شکل ۱ به نمایش درآمده است.

 

شکل ۱: نماد فیلتر در دیسکو.

در این فصل، جزئیات بیشتری درباره فیلترهای موجود در دیسکو و نحوه عملکرد آنها پیدا خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزودن، مدیریت، ترکیب و استفاده مجدد از فیلترهای خود، به “کار با فیلترها” مراجعه کنید.

فیلتر بازه زمانی

فیلتر بازه زمانی به شما این امکان را می‌دهد که تحلیل خود را بر روی یک بازه زمانی خاص متمرکز کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که می‌خواهید چهار هفته از داده‌ها را تحلیل کنید تا بار معمول یک ماه از فرآیند را درک کنید. با اینکه مجموعه داده شما شامل چند ماه اطلاعات است، می‌خواهید بازه زمانی مدنظرتان را از دوشنبه ۳ فوریه ۲۰۱۱ تا دوشنبه ۳۱ فوریه ۲۰۱۱ محدود کنید. فیلتر بازه زمانی به شما این امکان را می‌دهد که همین کار را انجام دهید.

شکل ۲: کنترل‌ها و گزینه‌های فیلتر بازه زمانی.

شکل ۲ به شما یک نمای کلی از گزینه‌ها و کنترل‌هایی که برای فیلتر بازه زمانی در دیسکو در دسترس دارید را ارائه می‌دهد:

شروع بازه زمانی انتخابی (۱)، (۲)

شروع بازه زمانی موردنظر خود را که می‌خواهید در لاگ فیلتر شده نگه دارید، با کشیدن ساده دسته چپ (۱) اسلایدر بازه زمانی در امتداد محور زمان انتخاب کنید. در حین حرکت دادن اسلایدر، زمان شروع تغییرات در صفحه تقویم به‌صورت همزمان نمایش داده می‌شود (۲). همچنین این کار به صورت معکوس نیز صورت می‌گیرد: می‌توانید به طور صریح یک تاریخ خاص را انتخاب کنید (با استفاده از دکمه‌های پیکان به سمت چپ و راست در بالای صفحه) و زمان در تقویم شروع (۲) را انتخاب کنید، که این کار موقعیت دسته اسلایدر بازه زمانی شروع (۱) را تغییر می‌دهد.

به عنوان مثال، در شکل ۲، زمان شروع به ۱ ژانویه ۲۰۱۱ ساعت ۰۹:۰۰ تنظیم شده است.

پایان بازه زمانی انتخابی (۳)، (۴)

انتخاب پایان بازه زمانی به همان شکلی که انتخاب شروع بازه زمانی است، با استفاده از دسته راست (۳) اسلایدر بازه زمانی یا تقویم پایان (۴) انجام می‌شود.

در شکل ۲، زمان پایان به ۳۱ ژانویه ۲۰۱۱ ساعت ۱۷:۰۰ تنظیم شده است.

بازخورد تصویری (۵)

در نمودار در بالای صفحه تنظیمات، شما می‌توانید بازه زمانی فعلی که به طور هایلایت شده در مقایسه با زمان خط زمانی کل لاگ نمایش داده می‌شود را ببینید. نمودار مرجع تعداد موارد فعال در طول زمان را نشان می‌دهد تا احساس کنید چند درصد از موارد توسط انتخاب کنونی شما پوشش داده شده است. نمودار مورد استفاده همان نموداری است که در آمار کلی (برای اطلاعات بیشتر درباره تصویرسازی تعداد موارد فعال در طول زمان، به آمار کلی مراجعه کنید).

حالت استفاده (۶)

در وسط صفحه تنظیمات می‌توانید تعیین کنید که بازه زمانی انتخاب شده را چگونه می‌خواهید استفاده کنید: به عنوان مثال، آیا می‌خواهید تمام مواردی که همزمان شروع و پایان یافته‌اند در میان بازه زمانی شروع و پایان انتخاب شده را نگه دارید؟ یا آیا قصد دارید تمام مواردی را که فقط در دوره زمانی پیکربندی شده شروع شده‌اند، انتخاب کنید؟

 

شکل ۳: هنگامی که حالت استفاده تغییر می‌کند، تصویرسازی‌های آبی تطابق می‌یابند تا به شما کمک کنند تا تأثیر حالتی که در حال استفاده از آن هستید را درک کنید.

برای درک حالت‌های استفاده، به شکل ۳ نگاه کنید. تصویرسازی آبی نشان می‌دهد که کدام موارد در پیکربندی فعلی نگه داشته می‌شوند: هر نوار افقی (خاکستری یا آبی) یک مورد را نمایان می‌کند. محور افقی زمان خط زمانی را نمایان می‌کند و موقعیت هر نوار افقی نشان می‌دهد که زودترین و دیرینه‌ترین رویداد در ارتباط با خط زمانی کل لاگ جهانی است. نوارهای عمودی نیز انتخاب بازه زمانی شما را نمایش می‌دهند.

نوارهای آبی به شما می‌گویند کدام موارد پس از اعمال فیلتر بازه زمانی در مجموعه داده شما باقی می‌مانند، بسته به حالت استفاده فعلی. در ادامه توضیحی از تنظیمات حالت استفاده (۶) در شکل ۲ آورده شده است، که می‌توانید از آنها انتخاب کنید:

 

محدود در بازه زمانی
حالت پیش‌فرض فیلتر بازه زمانی، جایی که تنها مواردی که به طور کامل در محدوده شروع و پایان انتخاب شده قرار دارند نگه داشته می‌شوند.

همپوشانی بازه زمانی
مواردی که بازه زمانی انتخاب شده با آن همپوشانی (تلاقی) دارند نگه داشته می‌شوند. نقطه مرجع، زمان‌نگاری زودترین و دیرینه‌ترین در هر مورد است. بنابراین، حتی اگر در واقع چیزی اتفاق نیافتاده باشد (هیچ رویدادی از مورد در واقع در بازه زمانی انتخاب شده نیفتاده باشد)، مورد همچنان نگه داشته می‌شود تا زمانی که قبل از پایان بازه زمانی انتخاب شده شروع شده باشد (۳)، (۴) در شکل ۲، و پس از تاریخ شروع پیکربندی شده (۱)، (۲) در شکل ۲، به پایان برسد.

شروع شده در بازه زمانی
مواردی را که در بازه زمانی انتخاب شده شروع می‌شوند نگه می‌دارد. این ممکن است مفید باشد اگر بخواهید، به عنوان مثال، تمام سفارشاتی که در مارس ۲۰۱۴ شروع شده‌اند را با سفارشاتی که در مارس ۲۰۱۵ شروع شده‌اند (تجزیه و تحلیل گروه) مقایسه کنید – بدون توجه به اینکه مدت زمان کل اجرای آنها چقدر بوده است.

تکمیل شده در بازه زمانی
مواردی را که در بازه زمانی انتخاب شده تکمیل شده‌اند نگه می‌دارد. این حالت مفید است اگر بخواهید، به عنوان مثال، تمام سفارشات خریدی را که در یک ماه خاص پرداخت شده‌اند تحلیل کنید.

 

تنظیم به بازه زمانی
حالت تنظیم همه مواردی را که بازه زمانی انتخاب شده با آن همپوشانی دارند می‌گیرد و آنها را قبل و بعد از دوره زمانی انتخاب شده (آنها را تنظیم می‌کند) قطع می‌کند. بنابراین، تمام رویدادهایی که خارج از بازه زمانی پیکربندی شده اتفاق می‌افتد را حذف می‌کند. این تنها حالت فیلتر بازه زمانی است که به طور احتمالی یک مورد را (با قطع یک قسمت از مورد) تغییر می‌دهد. سایر حالت‌های فیلتر بازه زمانی تنها معیارهای مختلفی برای انتخاب موارد ارائه می‌دهند. یک مورد استفاده معمول از گزینه تنظیم، حذف زمان‌نگاری‌های صفر از مجموعه داده شما است.

فیلتر تغییر
فیلتر تغییر یک راه عالی برای تمرکز بر تحلیل یا بر غیرمعمول‌ترین رفتار در فرآیند شما است.

ما دوباره از مثال فرآیند خرید را برای توضیح نحوه کار با آن استفاده می‌کنیم. در شکل ۴ می‌توانید برترین روندهای متداول برای مجموعه داده فرآیند خرید را ببینید. در دیسکو، یک تغییر یک الگوی دنباله فعالیت است. این به این معناست که همه مواردی که دقیقاً همان دنباله فعالیت را دنبال می‌کنند، به همان نوع فرآیند تعلق دارند. اگر هنوز با تغییرات آشنا نیستید، می‌توانید بیشتر درباره آنها در مشاهده موارد در مرور مورد (Inspecting Variants) بیاموزید.

 

شکل ۴: بیشترین تغییرات متداول برای مثال دموی خرید.

در شکل ۴، می‌توانید ببینید که در مجموع ۹۸ تغییر مختلف در مجموعه داده وجود دارد. الگوی متداول‌ترین، تغییر ۱، توسط ۸۸ مورد دنبال می‌شود (که معادل ۱۴.۴۷٪ از تمام موارد در لاگ است). پنجمین متداول، تغییر ۵، توسط ۳۲ مورد دنبال می‌شود (که معادل ۵.۲۶٪ از تمام موارد در لاگ است).

پس حالا بگذارید بگوییم که به جای مشاهده نقشه فرآیند برای تمامی ۹۸ تغییر مختلف، شما فقط می‌خواهید ببینید چگونه فرآیند برای رفتار متداول‌ترین است. دقیقاً همین است که فیلتر تغییر به شما امکان می‌دهد.

شکل ۵ تنظیمات پیکربندی فیلتر تغییر را نشان می‌دهد. تنظیم شده است که فقط آن تغییراتی که توسط حداقل ۳۲ مورد در لاگ دنبال می‌شوند را شامل شود. در مثال فرآیند خرید، این تنها شامل تغییر ۱ تا تغییر ۵ می‌شود (شکل ۴ را ببینید).

شکل ۵: تنظیمات فیلتر تغییر.

حداقل میزان (۱)
حداقل تعداد مواردی که نیاز است الگوی دنباله فعالیت تغییر را دنبال کنند تا به لاگ فیلتر شده منتقل شوند. در شکل ۵، حداقل تعداد موارد با الگوی دنباله فعالیت مشابه (همسایگان) به ۳۲ تنظیم شده است.

حداکثر میزان (۲)
حداکثر تعداد مواردی که مجاز به وجود داشته باشد تا در لاگ فیلتر شده باقی بمانند. در شکل ۵، تمام تغییرات با بیش از ۳۲ مورد در انتخاب قرار گرفته‌اند.

بازخورد پوشش (۳)
برای درک اینکه چند درصد از موارد در لاگ توسط انتخاب کنونی شما پوشش داده شده‌اند، می‌توانید به نمودارهای دایره در پایین صفحه تنظیمات نگاه کنید. در شکل ۵، می‌توانید ببینید که با انتخاب فقط ۵٪ متداول‌ترین تغییرات، در واقع ۵۰٪ از تمام موارد (و ۳٪ از تمام رویدادها) در لاگ فیلتر شده باقی خواهند ماند.

نمودار فرکانس موارد (۴)
نمودار در پس‌زمینه تعداد مواردی را که در انتخاب تغییرات قرار دارند نشان می‌دهد. این نمودار معمولاً یک شکل U مانند دارد، مشابه به تصویری که در شکل ۵ مشاهده می‌کنید.

اگر به دلیل افزایش دوباره تعداد موارد به سمت چپ سوال دارید، باید به یاد داشته باشید که بسیاری از تغییرات منحصر به فرد (تغییراتی که تنها توسط یک مورد دنبال می‌شوند) و یا تغییراتی که تنها دو مورد را شامل می‌شوند وجود دارد. بنابراین، نوار سمت چپ در نمودار فرکانس تمام تغییرات را (و در نتیجه همه موارد) منعکس می‌کند که منحصر به فرد هستند.

به جای تمرکز بر روی رفتار متداول‌ترین، شما همچنین می‌توانید بر روی موارد بی‌نظیرتر تمرکز کنید، به عنوان مثال آنهایی که تنها یک یا دو بار رخ داده‌اند. در این صورت می‌توانید دسته‌کننده تغییرات (۱) را به سمت چپ ببرید و مرز بالایی (۲) را به‌منظور تنظیم مجدد به‌طور مطلوب تنظیم کنید.

فیلتر تغییر یک روش برای فیلتر کردن مجموعه داده‌های شما است که با گروه‌بندی تغییرات بر اساس فراوانی آنها انجام می‌شود. با این حال، شما همچنین می‌توانید به صورت صریح بر اساس یک انتخاب خاص از تغییرات فیلتر کنید (به عنوان مثال، تغییر ۱، تغییر ۲ و تغییر ۴ – اما تغییر ۳ نه). برای یادگیری در مورد اینکه چگونه تغییرات می‌توانند به صورت صریح فیلتر شوند، به فیلتر ویژگی مراجعه کنید.

فیلتر عملکرد
فیلتر عملکرد به شما امکان می‌دهد تا بر اساس معیارهای خاص عملکرد، بر روی موارد در مجموعه داده‌های خود تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید تمام مواردی را ببینید که زمان توزیع خاصی را تجاوز کرده‌اند (تخلف از توافق‌نامه سطح خدمات برای فرآیند شما) و بخواهید بفهمید در کدام قسمت از فرآیند این موارد بیشترین زمان را از دست می‌دهند، آنگاه فیلتر عملکرد به شما کمک می‌کند.

 

شکل ۶: تنظیمات فیلتر عملکرد.

در شکل ۶، گزینه‌های پیکربندی برای فیلتر عملکرد در دیسکو نشان داده شده است. برای استفاده از این فیلتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

معیار عملکرد (۱) و نمودار مرجع (۲)
ابتدا، معیار عملکرد مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب معیار در (۱)، نمودار مرجع (۲) زیر آن به‌روزرسانی می‌شود و توزیع برای معیاری که انتخاب کرده‌اید را نشان می‌دهد. به طور پیش‌فرض، معیار مدت زمان مورد انتظار (Case duration) انتخاب و نمایش داده می‌شود.

معیارهای عملکرد فرآیند زیر در دسترس هستند:

– مدت زمان مورد انتظار (Case duration): زمان بین اولین و آخرین رویداد در هر مورد.
– تعداد رویدادها (Number of events): تعداد کل فعالیت‌های انجام شده در هر مورد (شامل تکرارها).
– در صورت داشتن برچسب زمانی شروع و پایان برای فعالیت‌ها در مجموعه داده‌ی خود [۱]، می‌توانید از فیلتر عملکرد برای مشاهده زمان فعال (زمان صرف شده در یک فعالیت، یعنی بین شروع و اتمام یک فعالیت) و زمان انتظار (زمان غیرفعال صرف شده بین فعالیت‌ها، یعنی بین اتمام یک فعالیت و شروع فعالیت بعدی) به صورت زیر استفاده کنید:

– استفاده از مورد (Case utilization): نسبت زمان فعال به مجموع مدت زمان مورد. اگر استفاده از مورد ۱۰۰٪ باشد، یعنی هیچ زمان انتظاری وجود نداشته است. اگر استفاده از مورد ۵۰٪ باشد، نیمی از مدت زمان مورد به صورت فعال برای انجام فعالیت‌ها صرف شده است در حالی که نیم دیگر برای انتظار گذاشته شده است. نمودار مرجع (۲) که در پس‌زمینه نمایش داده می‌شود، نمودار استفاده از مورد از آمار کلی را نشان می‌دهد.
– زمان فعال کل: جمع تمام زمان‌های فعال برای کل مورد.
– میانگین زمان فعال: میانگین بلوک‌های زمان فعال در مورد (بلوک‌های زمان فعال از یکدیگر توسط زمان‌های بیکار / انتظار که هیچ فعالیتی در آن انجام نشده باشد، جدا شده‌اند)، نمودار مرجع (۲) نشان می‌دهد.
– بیشینه زمان فعال: بزرگترین بلوک زمان فعال در مورد.
– زمان انتظار کل: جمع تمام زمان‌های بیکار برای کل مورد.
– میانگین زمان انتظار: میانگین زمان برای همه بلوک‌های زمان بیکار در یک مورد. نمودار مرجع (۲) که نشان داده می‌شود، نمودار میانگین زمان انتظار از آمار کلی را نشان می‌دهد.
– بیشینه زمان انتظار: بزرگترین تکه زمان بیکار در مورد.

 

حداقل میزان (۳) و حداکثر میزان (۴)
مقدار حداقل برای معیار عملکردی که انتخاب کرده‌اید را با کشیدن دسته (۳) اسلایدر به موقعیت مورد نظر مشخص کنید. به عنوان مثال، در شکل ۶ معیار عملکرد انتخاب شده، مدت زمان مورد انتظار (Case duration) است و برچسب زیر اسلایدر انتخاب به شما می‌گوید که پیکربندی کنونی شامل تمام مواردی است که بیشتر از ۷۱ روز و ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد.

حداکثر میزان (۴) مقدار حداکثر برای معیار عملکردی که انتخاب کرده‌اید را تعیین می‌کند. در مثال در شکل ۶، حداکثر میزان به حداکثر مقدار خود رسیده است و به همین دلیل تمام مواردی را شامل می‌شود که بیشتر از ۷۱ روز و ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد.

شکل ۷: شما می‌توانید مقدار صریح را به عنوان حداقل یا حداکثر در فیلتر عملکرد با کلیک بر روی کنترل مقدار کمینه یا حداکثر تنظیم کنید.

به جای استفاده از اسلایدر، می‌توانید با کلیک بر روی نشانگر مقدار حداقل یا حداکثر در صفحه پیکربندی (که در شکل ۷ نشان داده شده است)، یک حداقل یا حداکثر صریح را تنظیم کنید. این ممکن است مفید باشد اگر بخواهید مرزها را بر اساس یک توافق‌نامه سطح خدمات خاص تنظیم کنید. به عنوان مثال، برای فرآیند خرید، ممکن است انتظار داشته باشیم که کل فرآیند در مدت ۲۱ روز کامل شود. بنابراین، به جای حرکت اسلایدر (۳) به مقداری به تازگی ۲۱ روز نزدیک، در شکل ۷ بر روی مقدار حداقل مدت کلیک کرده‌ایم و مقدار دقیق ۲۱ روز را به عنوان حداقل ارائه کرده‌ایم.

بازخورد پوشش (۵)
نمودار دایره در پایین به شما تخمینی از تعداد موارد (نسبت به کل لاگ) را که در انتخاب کنونی شما شامل می‌شود، ارائه می‌دهد. همراه با برجسته‌سازی آبی در نمودار عملکرد (۲)، این به شما کمک می‌کند تا درک کنید که روی کدام قسمت از مجموعه داده خود در حال حاضر تمرکز دارید. به عنوان مثال، در شکل ۶ می‌توانیم ببینیم که حدود ۱۵٪ از موارد در مجموعه داده ما بیشتر از ۷۱ روز طول می‌کشد.

توجه داشته باشید که بازخورد پوشش یک تخمین است و درصد دقیق تنها پس از فیلتر کردن نشان داده می‌شود. اگر در حین پیکربندی فیلتر خود بازخورد پوشش متفاوتی دریافت کنید، به “چرا پیش‌نمایش بازخورد درصد موارد پس از اعمال فیلتر متفاوت است؟” مراجعه کنید.
گسترش محدوده (۶)
مقادیری که می‌توانید در فیلتر عملکرد انتخاب کنید از حداقل تا حداکثر مقداری است که در مجموعه داده‌ی شما مشاهده شده است. گزینه گسترش محدوده (Extend range) حداقل مقدار را از مقدار کمینه به ۰ گسترش می‌دهد.

این مفید است اگر بخواهید فیلتر عملکرد را پس از سایر فیلترهایی که مدت‌های واقعی مورد را کوتاه کرده‌اند (مانند فیلتر پایانی در حالت Trim) اعمال کنید. به عنوان یک جایگزین برای استفاده از گزینه گسترش محدوده، می‌توانید به بخش پیکربندی فیلترها بر اساس نتیجه فیلترهای قبلی مراجعه کنید.

 

فیلتر انتها نقاط (Endpoints) به شما امکان می‌دهد تا تعیین کنید که چه رویدادهایی باید اولین و آخرین رویدادها در فرآیند شما باشند. برای نشان دادن چگونگی کارکرد این فیلتر، از یک مثال در فرآیند خرید استفاده خواهیم کرد (شکل ۸ را ببینید).

 

شکل ۸: یک مورد نمونه با رویدادهای شروع و پایان مشخص شده.

در مورد نشان داده شده در شکل ۸، رویداد اول به فعالیت ایجاد درخواست خرید متصل است و توسط Anna Kaufmann انجام شده است. رویداد آخر به فعالیت تحلیل درخواست برای درخواست قیمت متصل است و توسط Francois de Perrier انجام شده است. به طور کلی، در این مورد ۴ رویداد وجود دارد. همچنین می‌توانید برای هر یک از فعالیت‌ها زمان‌های نشان داده شده را ببینید و ممکن است ویژگی‌های مرتبط با مورد نیز وجود داشته باشد. برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه بازرسی موارد فردی در دیسکو، به صفحه “تجزیه و تحلیل موارد” مراجعه کنید.

انتهای معمول فرآیند خرید پرداخت فاکتور است، بنابراین می‌توانیم ببینیم که مورد در شکل ۸ به طور زودتر متوقف شده است – احتمالاً به دلیل اینکه درخواست خرید تأیید نشده است. اگر ببینیم که بسیاری از سفارشات خرید ارسالی از طریق نمی‌روند، این ممکن است نشان‌دهنده باشد که افراد نمی‌دانند چه چیزی را مجاز به خرید هستند. ممکن است نیاز باشد دوره‌های آموزشی اضافی ارائه دهیم یا دستورالعمل‌های فرآیند خرید را به‌روز کنیم.

برای بررسی موارد بر اساس مقادیر رویداد شروع و پایان آنها، می‌توانید از فیلتر انتها (Endpoints) استفاده کنید، همانطور که در شکل ۹ نشان داده شده است.

 

شکل ۹: فیلتر Endpoints در حالت حالت‌های دور ریزی.

کنترل‌های زیر در صفحه تنظیمات موجود است:

ستون رویداد برای فیلتر کردن (۱)
بیشتر مواقع، شما می‌خواهید بر اساس شروع و پایان فعالیت در هر مورد فیلتر کنید. با این حال، شما همچنین می‌توانید از ستون‌های رویداد دیگر نیز استفاده کنید، مانند ستون منبع (برای نگه داشتن همه مواردی که توسط آنا کافمن شروع شده است)، یا هر ستون ویژگی دیگری از مجموعه داده خود.

حالت استفاده (۲)
حالت استفاده پیش‌فرض حالت حالت‌ها را دور می‌کند. در این حالت، اولین و آخرین فعالیت‌ها (یا مقادیر ویژگی) مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تصمیم گرفته شود که آیا مورد باید نگه داشته شود یا خیر. در حالت‌های برش بلندتر و برش اول، می‌توانید به آزادی شروع و پایان رویدادهای فرآیند خود را تعیین کنید. می‌توانید یک مثال که شامل برش بعدی در این بخش است، پیدا کنید.

مقادیر شروع رویداد (۳)
مقادیری که می‌خواهید موارد با آن‌ها شروع شوند را از لیست مقادیر شروع موجود انتخاب کنید. در شکل ۹ می‌توانید ببینید که همه موارد در مثال خرید واقعاً با فعالیت ایجاد پیش‌نیاز خرید شروع می‌شود. بنابراین، فقط یک فعالیت شروع برای انتخاب وجود دارد.

توجه داشته باشید که در حالت حالت‌های دور ریزی، فقط مقادیری که برای اولین رویداد در مورد نشان داده می‌شود در لیست مقادیر رویداد شروع (۳) نشان داده می‌شود و فقط مقادیری که برای آخرین رویداد در مورد نشان داده می‌شود در لیست مقادیر رویداد پایان (۴) نشان داده می‌شود. اگر خود را در حال جستجوی فعالیت‌ها در وسط فرآیند بیابید، احتمالاً می‌خواهید از فیلتر Endpoints در یکی از حالت‌های برش استفاده کنید (یک مثال بیشتر در این بخش را در پایین‌تر ببینید).

 

مقادیر پایان رویداد (۴)
مقادیری را که می‌خواهید موارد با آن‌ها پایان یابند از لیست مقادیر پایان موجود انتخاب کنید. به عنوان مثال، در شکل ۹ مقادیر پایان به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که فقط مواردی که با فعالیت تجزیه و تحلیل پیش‌نیاز خرید یا با فعالیت تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول به پایان می‌رسند نگه داشته می‌شوند. تمام مواردی که با فعالیت معمول پرداخت فاکتور پایان می‌یابند دور ریزی می‌شوند.

یک مورد کاربرد بسیار رایج دیگر برای فیلتر Endpoints در حالت حالت‌های دور ریزی، پاکسازی مجموعه داده از موارد ناقص است: در بسیاری از مواقع، مجموعه داده‌ای در اختیار خواهید داشت که برخی از موارد آن ناقص هستند زیرا یا قبل از شروع استخراج داده‌ها آغاز شده‌اند یا آن‌ها هنوز به پایان نرسیده‌اند هنگامی که داده‌ها استخراج شده است. برای پاکسازی داده‌های خود، می‌توانید این موارد ناقص را از لاگ با انتخاب فقط فعالیت‌های شروع و پایان معتبر در فیلتر Endpoints حذف کنید.

 

انتخاب همه (۵)
تمام مقادیر را در لیست (۳) یا (۴) در یک بار انتخاب کنید. این کار مفید است اگر با لیست‌های بزرگ کار می‌کنید اما فقط می‌خواهید چند مقدار از آن لیست را انتخاب نکنید.

 

عدم انتخاب همه (۶)
تمام مقادیر را در لیست (۳) یا (۴) در یک بار عدم انتخاب کنید. این کار مفید است اگر فقط می‌خواهید چند مقدار را از یک لیست بزرگ انتخاب کنید.

 

معکوس کردن انتخاب (۷)
از این دکمه برای عدم انتخاب تمام مقادیری که در حال حاضر در لیست (۳) یا (۴) انتخاب شده‌اند و برعکس (همه مقادیری که در حال حاضر عدم انتخاب شده‌اند انتخاب می‌شوند) استفاده کنید.

 

جستجو (۸)
لیست مقادیر نمایش داده شده را بر اساس ترکیب‌های خاص حروف یا کلماتی که در جعبه جستجو وارد می‌کنید کاهش دهید. این بسیار مفید است اگر صدها یا هزاران مقدار مختلف برای یک ویژگی داشته باشید و پیدا کردن مقدار مورد نظر خود به صورت دستی سخت است.

توجه داشته باشید که هنگامی که لیست مقادیر را از طریق جستجو محدود کرده‌اید، سپس کنترل‌های انتخاب همه (۵)، عدم انتخاب همه (۶) و معکوس کردن انتخاب (۷) فقط بر مقادیری که در حال حاضر نمایش داده می‌شوند عمل می‌کنند. می‌توانید جستجو را پاک کنید تا آن‌ها را مجدداً بر روی لیست کامل استفاده کنید.

حال، بیایید یک سناریو را بررسی کنیم که می‌خواهیم در آن از فیلتر Endpoints در حالت برش استفاده کنیم. تصور کنید می‌خواهید تحلیل خود را از فرآیند خرید بر روی فازی که در آن درخواست خرید ایجاد و تأیید می‌شود تمرکز دهید. پس از آن، فاز پیشنهاد با تامین‌کننده آغاز می‌شود و ما در حال حاضر به آن قسمت از فرآیند علاقه‌مند نیستیم (شکل ۱۰ را ببینید).

شکل ۱۰: بخشی از فرآیند خرید که علاقه‌مند هستیم. فعالیت تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول آخرین فعالیت قبل از اینکه فرآیند به فاز بعدی منتقل شود.

می‌توانیم از فیلتر Endpoints برای تمرکز بر این قسمت از فرآیند به روش زیر استفاده کنیم. ما یک فیلتر Endpoints اضافه می‌کنیم و حالت فیلتر را به برش بلندتر تغییر می‌دهیم (تفاوت بین برش بلندتر و برش اول به زودی توضیح داده خواهد شد)، که اکنون لیست کامل فعالیت‌ها از فرآیند ما را در مقادیر رویداد شروع و پایان (نه فقط آن‌ها که به عنوان اولین یا آخرین رخ می‌دهند) به نمایش می‌گذارد. سپس فعالیت تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول را به عنوان فعالیت مرزی انتخاب می‌کنیم، پس از آن می‌خواهیم فرآیند را قطع کنیم (شکل ۱۱ را ببینید).

شکل ۱۱: در حالت برش، همه چیزی که پس از فعالیت‌های پایانی انتخاب شده (اینجا تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول) رخ می‌دهد، قطع خواهد شد. به همین ترتیب، تمام فعالیت‌هایی که قبل از هر یک از فعالیت‌های شروع انتخاب شده رخ می‌دهند، قابل قطع شدن هستند (در این مثال استفاده نشده است).

بعد از اعمال فیلتر، فرآیند به قطعه مورد نظر کاهش یافته است. فعالیت تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول اکنون نقطه پایانی جدید در فرآیند است (شکل ۱۲ را ببینید).

 

شکل ۱۲: پس از برش، فرآیند به گونه‌ای قطع می‌شود که تنها مراحلی که قبل از تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول رخ می‌دهد، نشان داده می‌شود.

تفاوت بین برش بلندتر و برش اول فقط در صورتی اهمیت پیدا می‌کند که فعالیت مرزی پایانی انتخاب شده می‌تواند چندین بار در یک مورد تکرار شود. می‌توانیم ببینیم که این اتفاق برای فعالیت تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، در شکل ۱۳ می‌توانیم ببینیم که مورد ۳۹ از سه بار تکرار مرحله فرآیند تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول عبور کرده است.

 

شکل ۱۳: در حالت برش بلندتر، همه چیز پس از آخرین بار رخ دادن فعالیت‌های پایانی انتخاب شده قطع خواهد شد (اینجا تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول).

اگر بخواهیم بخش فرآیند خود را پس از اولین بار رخ دادن قطع کنیم، می‌توانیم از حالت برش اول استفاده کنیم که در شکل ۱۴ نشان داده شده است.

 

شکل ۱۴: برای قطع همه چیز پس از اولین بار رخ دادن فعالیت‌های پایانی انتخاب شده، از حالت برش اول استفاده کنید.

بعد از اعمال فیلتر، می‌توانیم ببینیم که اکنون نقشه فرآیند تغییر کرده است، زیرا تمام حلقه‌های اطراف اصلاح درخواست نقل قول دیگر در آن نیست. به جای اینکه بخش فرآیند بر روی همه چیزی که تا اولین بار رخ دادن تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول اتفاق می‌افتد تمرکز دارد (شکل ۱۵ را ببینید).

 

شکل ۱۵: نقشه فرآیند پس از اعمال فیلتر Endpoints در حالت برش اول.

وقتی مورد ۳۹ را دوباره در مجموعه داده فیلتر شده بررسی می‌کنیم، می‌توانیم در اینجا نیز ببینیم که تنها اولین بار رخ دادن تجزیه و تحلیل درخواست نقل قول حفظ شده است (شکل ۱۶ را ببینید).

شکل ۱۶: مورد همان (مورد ۳۹) که در شکل ۱۳ نشان داده شده بود، پس از اعمال فیلتر Endpoints در حالت برش بلندتر، پس از اعمال همان فیلتر در حالت برش اول کوتاه‌تر است. همچنین، تعداد کمتری نوع مختلف در مجموعه داده نتیجه‌گیری شده وجود دارد، زیرا الگوهای حلقه مختلف از بخش فرآیند دیگر در آن وجود ندارند.

حالت برش در فیلتر Endpoints معمولاً برای تمرکز بیشتر بر روی زیرمجموعه‌های خاصی از فرآیند در مرحله تحلیل استفاده می‌شود. با این حال، حالت برش همچنین می‌تواند برای اهداف پاکسازی استفاده شود اگر فعالیت‌های پایانی شما تضمین نمی‌شود که آخرین رویداد در فرآیند باشند. به عنوان مثال، گاهی اوقات مجموعه داده‌ای دارید که پس از رویداد کامل موفقیت‌آمیز، هنوز برخی از فعالیت‌های نظری وجود دارد، بنابراین امکان استفاده از گزینه دور ریزی موارد برای پاکسازی بدون ابتدا حذف فعالیت‌های نظری وجود ندارد. از برش برای مشخص کردن مستقیم جایی که فرآیند شما شروع و پایان می‌یابد استفاده کنید، و بقیه را دور بیندازید.

فیلتر ویژگی

فیلتر ویژگی کارهای مختلفی انجام می‌دهد. شما می‌توانید از آن برای تقسیم مجموعه داده خود بر اساس ویژگی خاصی استفاده کنید، اما همچنین برای فیلتر کردن موارد بر اساس حضور یا عدم حضور فعالیت‌ها، فیلتر کردن شناسه‌های مورد و نوع‌ها، یا حذف فعالیت‌های یا مقادیر ویژگی فردی استفاده کنید. کنترل‌ها و گزینه‌های موجود در صفحه تنظیمات پیکربندی در شکل ۱۷ نشان داده شده است.

 

شکل ۱۷: تنظیمات فیلتر ویژگی.

فیلتر بر اساس (۱)
می‌توانید انتخاب کنید که بر اساس نام فعالیت، ستون منبع یا هر ستون ویژگی دیگری از مجموعه داده خود فیلتر کنید. بسته به ستون رویدادی که انتخاب می‌کنید، تمام مقادیر مشاهده‌شده برای آن ستون خاص در لیست (۳) ظاهر خواهد شد.

در پایین لیست می‌توانید همچنین انتخاب کنید که بر اساس شناسه مورد یا نوع، که به ترتیب شناسه‌های مورد و نوع‌های نوع می‌شوند، فیلتر کنید.

حالت فیلتر (۲)
سه حالت فیلتر زیر در دسترس است:

نگهداری انتخاب شده: از این حالت فیلتر استفاده کنید اگر می‌خواهید رویدادهایی که یکی از مقادیر انتخاب شده برای ستون رویداد (۱) که انتخاب کرده‌اید ندارند را حذف کنید. این می‌تواند برای پاکسازی فعالیت‌های غیرمهم و تمرکز تحلیل شما استفاده شود. به عنوان مثال، در شکل ۱۷ فعالیت‌های تجزیه و تحلیل مقایسه نقل قول، انتخاب بهترین گزینه و ایجاد نقشه مقایسه نقل قول از مجموعه داده شما حذف می‌شوند.

همچنین می‌توانید از این گزینه برای تقسیم مجموعه داده خود بر ااساس مقدار ویژگی مورد نظر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک ویژگی کشور در مجموعه داده خود داشته باشید، می‌توانید از فیلتر ویژگی برای مقایسه فرآیندها بین فرانسه و آلمان استفاده کنید. ابتدا مقدار فرانسه را برای ویژگی کشور انتخاب کرده و بر روی دکمه کپی و فیلتر کلیک کنید (همچنین مراجعه به کاربرد فیلترها). سپس بر اساس مقدار ویژگی آلمان فیلتر کنید و دو فرآیند را مقایسه کنید.

اجباری: از نشانگر اجباری استفاده کنید تا تعیین کنید که کدام فعالیت‌ها، منابع، کشورهای مبدأ، انواع محصولات و غیره – بسته به اینکه چه چیزی را در (۱) انتخاب کرده‌اید، باید حضور داشته باشند (در هر جای فرآیند) تا یک مورد را در مجموعه داده فیلتر شده حفظ کنید.

اکثراً می‌خواهید فقط روی مواردی که یک فعالیت خاص رخ می‌دهد تمرکز کنید. برای این سناریو، می‌توانید از میان اختصارات نمای نقشه استفاده کنید: بر روی فعالیت در نقشه فرآیند کلیک کرده و سپس بر روی دکمه فیلتر این فعالیت… کلیک کنید تا به طور مستقیم به یک فیلتر ویژگی اجباری پیش‌تنظیم شده برسید. بیشتر در مورد این اختصار در بخش مرجع نمای نقشه نمای فیلتر کردن فعالیت‌ها از نقشه فرآیند بیاموزید.

ممنوع: از نشانگر ممنوع استفاده کنید تا تعیین کنید که کدام فعالیت‌ها، منابع یا هر چه انتخاب کرده‌اید در (۱)، باید غایب باشند (هیچ جایی در فرآیند رخ ندهد) تا یک مورد را در مجموعه داده فیلتر شده حفظ کنید. حالت ممنوع به صورت معکوس نسبت به حالت اجباری عمل می‌کند.

تصور کنید، به عنوان مثال، می‌خواهید تمام موارد را در فرآیند خرید که باید یک اختلاف با تامین‌کننده حل شود را حذف کنید. سریع‌ترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از اختصار فیلتر این فعالیت از نقشه فرآیند و سپس تغییر حالت از اجباری به ممنوع است.

مقادیر رویداد (۳)
مقادیر رویدادی را که می‌خواهید نگه دارید، اجباری کنید یا ممنوع کنید – بسته به حالت فیلتر (۲) که استفاده می‌کنید – انتخاب کنید.

انتخاب همه (۴)
همه مقادیر موجود در لیست (۳) را به صورت همزمان انتخاب کنید. این کار مفید است اگر با لیست‌های بزرگ کار می‌کنید اما فقط می‌خواهید چند مقدار از آن لیست را انتخاب کنید.

عدم انتخاب همه (۵)
همه مقادیر موجود در لیست (۳) را به صورت همزمان عدم انتخاب کنید. این کار مفید است اگر فقط می‌خواهید چند مقدار از یک لیست بزرگ را انتخاب کنید.

برعکس کردن انتخاب (۶)
از این دکمه برای عدم انتخاب همه مقادیری که در حال حاضر انتخاب شده‌اند در لیست (۳) و برعکس (تمام مقادیری که در حال حاضر عدم انتخاب شده‌اند انتخاب خواهند شد) استفاده کنید.

جستجو (۷)
لیست مقادیر نمایش داده شده را بر اساس ترکیب‌های خاص حروف یا کلماتی که در جعبه جستجو تایپ می‌کنید کاهش دهید. این ویژگی به خصوص مفید است اگر صدها یا هزاران مقدار مختلف برای یک ویژگی داشته باشید و یافتن مقداری که به دنبال آن هستید به صورت دستی سخت است.

توجه داشته باشید که بعد از اینکه لیست مقادیر را از طریق جستجو محدود کرده‌اید، کنترل‌های انتخاب همه (۴)، عدم انتخاب همه (۵) و برعکس کردن انتخاب (۶) فقط بر روی مقادیری که در حال حاضر نمایش داده شده‌اند عمل می‌کنند. شما می‌توانید جستجو را پاک کنید تا از آن‌ها برای استفاده از لیست کامل دوباره استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به صورت صریح یک مجموعه از شناسه‌های مورد مختار را فیلتر کنید، یا یک انتخاب از نوع‌ها، می‌توانید به انتهای لیست کشویی فیلتر بر اساس (۱) بروید و انتخاب کنید شناسه مورد یا گزینه نوع را از آنجا (شکل ۱۸ را ببینید).

 

شکل ۱۸: علاوه بر فیلتر کردن برای ویژگی‌ها و فعالیت‌های دلخواه، فیلتر ویژگی همچنین به شما اجازه می‌دهد تا موارد و نوع‌ها را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، در شکل ۱۸ واریانت‌های ۱، ۲ و ۴ انتخاب شده‌اند. یک سناریو، که فیلتر کردن یک مجموعه خاص از واریانت‌ها می‌تواند مفید باشد، زمانی است که این واریانت‌ها فرآیند ایده‌آل شما را نشان می‌دهند و می‌خواهید ببینید چند مورد از فرآیند مورد انتظار را دنبال می‌کنند.

فیلتر پیرو

همچنین که فیلتر ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا موارد را بر اساس وقوع (حالت اجباری) و عدم وقوع (حالت ممنوع) فعالیت‌ها یا مقادیر رویدادی دیگر انتخاب کنید، فیلتر پیرو یک قدم بیشتر می‌روید: این به شما امکان می‌دهد یک الگوی فرآیند ساده را بر اساس رابطه پیرو را مشخص کنید. شکل ۱۹ کنترل‌های اصلی را که در تنظیمات فیلتر موجود است نشان می‌دهد.

 

شکل ۱۹: تنظیمات فیلتر پیرو.

فیلتر بر اساس (۱)
می‌توانید انتخاب کنید که بر اساس نام فعالیت، ستون منبع یا هر ستون ویژگی دیگری از مجموعه داده‌های خود فیلتر کنید. بسته به ستون رویدادی که انتخاب می‌کنید، تمام مقادیر مشاهده شده برای آن ستون خاص در لیست (۲) و (۳) ظاهر خواهند شد.

مقادیر رویداد مرجع (۲)
رویدادهایی که نقطه مرجع را برای الگوی فرآیندی که می‌خواهید تعریف کنید، ارائه می‌دهند.

مقادیر رویداد پیرو (۳)
رویدادهایی که باید (مستقیم یا در نهایت، یا هرگز به طور مستقیم یا در نهایت) پس از رویداد مرجع بیایند طبق حالت الگوی فرآیند (۴).

حالت فیلتر (۴)
چهار حالت فیلتر در دسترس هستند: در نهایت پس از دنبال شده و مستقیماً پس از آن همچنین منفی‌های آن‌ها (هرگز در نهایت پس از دنبال شده و هرگز مستقیماً پس از آن دنبال نشده). تفاوت بین الگوی فرآیند در نهایت پس از دنبال شده و مستقیماً پس از آن همراه با شکل ۲۰ توضیح داده شده است.

شکل ۲۰: حالت مستقیماً دنبال شده بر اساس الگوهای فرآیند فیلتر می‌کند، جایی که رویدادها مستقیماً پس از یکدیگر رخ می‌دهند. حالت در نهایت دنبال شده تعیین می‌کند که آیا رویدادها در آینده‌ای، یعنی که رویدادهای دیگر می‌توانند بین مرجع و رویداد پیرو رخ دهند، دنبال هم رخ می‌دهند.

در حالت در نهایت دنبال شده، شما می‌توانید یک الگوی پیرو را مشخص کنید که در آن یک فعالیت خاص (یا مقدار رویداد دیگر) (۳) باید در یک زمان بعدی در همان مورد (رویدادهای دیگر می‌توانند بین مرجع و رویداد پیرو رخ دهند) رویداد مرجع (۲) را دنبال کند.

در شکل ۲۰ یک مورد نمونه از فرآیند خرید نشان داده شده است. فرض می‌کنیم که ایجاد تقاضای خرید به عنوان فعالیت مرجع (۲) تعریف شده است. اگر هر یک از فعالیت‌های تجزیه و تحلیل تقاضای خرید، ایجاد درخواست تقاضای پیشنهاد قیمت توسط مدیر درخواست‌کننده، یا تجزیه و تحلیل درخواست قیمت (یا همه آنها) به عنوان یک فعالیت پیرو (۳) تنظیم شوند، این مورد پس از اعمال فیلتر در حالت در نهایت دنبال شده در مجموعه داده باقی خواهد ماند.

مستقیماً دنبال شده. حالت مستقیماً دنبال شده می‌طلبد که یک فعالیت خاص (یا مقدار رویداد دیگر) (۳) باید فوراً پس از مرجع (۲) در همان مورد دنبال شود.

دوباره فرض کنید که در شکل ۲۰ ایجاد تقاضای خرید به عنوان فعالیت مرجع (۲) تعریف شده است. اکنون، فقط اگر تجزیه و تحلیل تقاضای خرید به عنوان فعالیت پیرو (۳) تنظیم شود، پس از اعمال فیلتر در حالت مستقیماً دنبال شده، این مورد در مجموعه داده باقی خواهد ماند.

بسیاری از مواقع، می‌خواهید تنها بر روی آن مواردی که یک مسیر خاص (بین فعالیت A و فعالیت B) دنبال شده است تمرکز کنید. برای این سناریو، بهترین استفاده از میانبر از نمای نقشه: بر روی هر مسیر در نقشه فرآیند کلیک کنید، و دکمه “فیلتر این مسیر …” را فشار دهید تا به طور مستقیم به یک فیلتر پیش‌تنظیم شده پیرو برسید. درباره این میانبر بیشتر در بخش مرجع نمای نقشه: فیلتر کردن مسیرها از نقشه فرآیند بیشتر بیاموزید.

هرگز در نهایت دنبال نشده. حالت هرگز در نهایت دنبال شده به صورت مخالف حالت در نهایت دنبال شده عمل می‌کند: به جای نگه داشتن تمامی مواردی که با الگوی فرآیند در نهایت دنبال شده همخوانی دارند، آن‌ها را حذف می‌کند.

هرگز مستقیماً دنبال نشده. حالت هرگز مستقیماً دنبال شده به صورت مخالف حالت مستقیماً دنبال شده عمل می‌کند: به جای نگه داشتن تمامی مواردی که با الگوی فرآیند مستقیماً دنبال شده همخوانی دارند، آن‌ها را حذف می‌کند.

فیلتر چهار چشم (۵)
اگر این گزینه را فعال کنید، یک نیاز اضافی می‌تواند به فیلتر پیرو بر اساس یک بعد دیگر اضافه شود. مقادیر رویدادها در الگوی پیرو می‌توانند مشابه (همان مقدار) یا متفاوت (مقادیر مختلف) برای بعد رویداد انتخاب شده باشند (۵).

یکی از موارد استفاده معمول، مشخص کردن یک الزام چهار چشم (برای اطمینان از جداسازی وظایف) برای منابع زمانی است که مشخصه پیرو بر اساس فعالیت‌ها است. به عنوان مثال، می‌توانید مشخص کنید که تأیید یک درخواست سفر نمی‌تواند توسط همان شخصی که ابتدا درخواست را ارسال کرده است، تکمیل شود. یک مورد استفاده معمول دیگر فیلتر کردن موارد با تکرارها است.

فیلتر محدودیت زمانی (۶)
شما همچنین می‌توانید یک محدودیت زمانی اضافی را در مورد جفت فعالیت‌های مطابق با الگوی پیرو خود مشخص کنید. این محدودیت زمانی می‌تواند یا این باشد که رویدادها باید بیشتر از مقدار مشخص شده از هم فاصله داشته باشند (“باید بیشتر از”) یا اینکه باید کمتر از زمان مشخص شده از هم فاصله داشته باشند (“باید کمتر از”).

گزینه فیلتر زمانی بین دو رویداد بسیار مفید است تا محدودیت‌های زمانی دلخواه را در فرآیند چک کنید (“رسیدن از فعالیت X به فعالیت Z نباید بیشتر از… زمان طول بکشد”) در حالی که محتوای کامل مورد را حفظ می‌کند. شما معمولاً می‌توانید به سوالات مشابه با استفاده از ترکیب حالت تراکم در فیلتر انتها و فیلتر عملکرد پاسخ دهید. با این حال، این گزینه زمان بین رویدادها در فیلتر پیرو مورد نظر را حفظ می‌کند و تنها موارد را بر اساس معیارهای زمانی انتخاب یا دور انداخته می‌کند.

انتخاب همه (۷)
تمام مقادیر موجود در لیست (۲) یا (۳) را به طور همزمان انتخاب کنید. این مفید است اگر با لیست‌های بزرگ کار می‌کنید اما فقط می‌خواهید چند مقدار از آن لیست را انتخاب نکنید.
لغو انتخاب همه (۸)
تمام مقادیر موجود در لیست (۲) یا (۳) را به طور همزمان لغو کنید. این مفید است اگر فقط می‌خواهید چند مقدار از یک لیست بزرگ را انتخاب نکنید.
معکوس کردن انتخاب (۹)
از این دکمه برای لغو انتخاب همه مقادیر فعلی در لیست (۲) یا (۳) و برعکس استفاده کنید (همه مقادیر که در حال حاضر انتخاب نشده‌اند، انتخاب می‌شوند).
جستجو (۱۰)
لیست مقادیر نمایش داده شده را بر اساس ترکیب‌های حروف یا کلمات خاصی که در جعبه جستجو تایپ می‌کنید، کاهش دهید. این به ویژه مفید است اگر صدها یا هزاران مقدار مختلف برای یک ویژگی داشته باشید و پیدا کردن مقداری که به دنبال آن هستید به صورت دستی زحمت‌کش است.

توجه کنید ک ه هنگامی که لیست مقادیر را از طریق جستجو محدود کرده‌اید، کنترل‌های انتخاب همه (۷)، لغو انتخاب همه (۸)، و معکوس کردن انتخاب (۹) فقط بر مقادیری عمل می‌کنند که در حال حاضر نمایش داده شده‌اند. می‌توانید جستجو را پاک کنید تا از آن‌ها برای لیست کامل دوباره استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *