رابطه فرآیندکاوی و RPA

امروزه کسب‌وکارها بطور فزایند‌ای در حال انتخاب فناوری‌های اتوماسیون فرآیند‌های رباتیک(RPA) و فرآیند کاوی هستند

 

  • 93 درصد از رهبران کسب و کار ادعا می کنند که می خواهند فرآیند کاوی را در سازمان خود مستقر کنند.
  • با توجه به شیوع COVID، 76٪ از سازمان ها اتوماسیون را اتخاذ کرده اند.

RPA امکان اتوماسیون عملیات تکراری را فراهم می کند که باعث آزاد شدن زمان کارکنان می شود. فرآیند کاوی می تواند یک دستگاه اشعه ایکس بالفعل باشد که فرآیندهای فعلی شرکت را به منظور شناسایی مناطق مورد توسعه شفاف می‌کند.

اما افرادی که هنوز اقدام به انتخاب این فناوری‌ها نکرده‌اند قبل از شروع سفر پیاده‌سازی یک یا هردو این فناوری‌ها بایستی ، از اصولی آگاه باشند. این اصول عبارتند از :

  • قابلیت های دقیق هر ابزار،
  • چقدر با هم فرق دارند،
  • اینکه چگونه ممکن است با هم کار کنند، می تواند منجر به هزینه های غیر ضروری و سودهای غیرقابل تحقق شود.

در این مقاله، تفاوت بین RPA و فرآیند کاوی، موارد استفاده خاص هر ابزار را توضیح خواهیم داد و با بررسی نحوه استفاده به صورت مکمل یکدیگر، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) چیست ؟

RPA یا اتوماسیون فرآیند رباتیک ابزاری است که کسب و کارها می توانند از آن برای خودکارسازی فرآیندهای سمت کاربر و سمت سرور استفاده کنند.

ربات های RPA را می توان از طریق کدنویسی، بدون کد، Drag & Drop و اتوماسیون ترکیبی طراحی کرد.

چرا RPA امروزه اینقدر مهم شده است ؟

RPA اخیراً مهم شده است زیرا می تواند:

  • از نیروی کار راه دور پشتیبانی کند، ربات‌ها وظایفی را بر عهده می‌گیرند و کارمندان از راه دور فعالیت‌های ربات‌ها را از طریق داشبورد نظارت می‌کنند.
  • شکاف بین سیستم های مختلف قدیمی را از طریق هماهنگ سازی بدون نیاز به استفاده از API ها پر کند.
  • بر روی انواع مختلف سیستم عامل های مجازی و از راه دور. عملکرد خوبی داشته باشد
  • عملکرد کارآمدتر و اقتصادی تر از برون سپاری کسب و کار را ارائه دهد

RPA در چه مواردی استفاده می‌شود ؟

موارد استفاده RPA شامل موارد زیر است، اما محدود به این‌ها نیست:

ورود داده ها، به روز رسانی ها، اعتبارسنجی،

فهم سند‌ها،

Lead nurturing

به روز رسانی CRM،

تشخیص منظم،

رعایت مقررات،

به روز رسانی تنظیمات برگزیده کاربر،

تطبیق صورت حساب بانکی،

از سرگیری غربالگری،

ورود کارکنان،

مدیریت سفر و هزینه،

اعتبارسنجی و رسیدگی به درخواست های وام،

پردازش (BOM) و موارد دیگر.

 

وجه مشترک اکثر این وظایف این است که آنها بسیار سنگین نیستند، اما زمان بر و پیش پا افتاده هستند، که به معنی از دست دادن زمان کارمندان است، می تواند منجر به گلوگاه‌ها شود (تصور کنید انباشته شدن رزومه های صدها نامزد باعث کاهش سرعت استخدام می شود) ، و مستعد خطا هستند.

RPA با پیروی از یک اسکریپت از پیش تعیین شده و مبتنی بر قانون، هرکار را همانطور که برای انجام آن برنامه ریزی شده است، اجرا می کند. این کار خطر اشتباهات دستی را به حداقل می رساند و وظایف را سریعتر و در مقیاس بالاتر تکمیل می کند.

RPAو فرآیندکاوی چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

RPA ابزاری برای خودکارسازی فرآیندها است. فرآیند کاوی یک هوشمندی فرآیندی مانند وظیفه کاوی یا مدل‌سازی فرآیند است که بینش‌هایی درباره فرآیندهایی که نیاز به بهبود، هماهنگ‌سازی یا اتوماسیون دارند، ارائه می‌دهد.

بنابراین یکی از ابزارها برای شناسایی فرصت های اتوماسیون است، در حالی که دیگری یک فعال کننده اتوماسیون است. اگر شرکت‌ها از RPA در فرآیندهایی استفاده کنند که دانش کمی درباره آن‌ها دارند، ابتکار اتوماسیون ممکن است شکست بخورد زیرا ممکن است:

  • فرآیند اشتباه خودکار شده باشد،
  • مقیاس پروژه اتوماسیون کافی نباشد،
  • فرآیند با وابستگی های متقابل متعدد و زیاد بسیار پیچیده باشد.

از سوی دیگر، حتی اگر شرکت‌ها عمیق‌ترین نگاه‌ها را به فرآیندهای خود داشته باشند، اگر به عنوان بستری که اتوماسیون بر آن ساخته می شود استفاده نشوند. اهمیتی نخواهند داشت.

چگونه می توان از RPAو فرآیند‌کاوی به صورت مکمل استفاده کرد؟

بینش به‌دست‌آمده از ابزارهای فرآیند کاوی می‌تواند واقعیت‌های فرآیندهای موجود را آشکار کند. به طور خاص، موارد زیر می‌تواند مشخص شود :

تغییرات فرآیند، مدت زمان، و سایر رویدادهای گزارش،

نقاط مشکل و گلوگاه‌ها،

میزان بلوغ فرآیند (یعنی چند دور تغییر ساختاری در یک بازه زمانی خاص انجام شده است؟).

و میزان دخالت دستی در آن.

علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند از طریق ویژگی DTO فرآیند کاوی (دوقلو دیجیتالی یک سازمان) که فروشندگان پیشرو ارائه می‌دهند، یک سناریوی خلاف واقع برای فرآیندهای خود ایجاد کنند تا نگاهی اجمالی به نسخه بهینه‌شده گردش کار فعلی خود داشته باشند.

به عنوان مثال، یک DTO از فرآیند مدیریت خسارت برای یک شرکت بیمه ممکن است نشان دهد که استخراج داده ها از اسناد، مانند اظهارات کتبی شاهد و گزارش های پزشکی، می تواند با سرعت بیشتری انجام شود.

پس از آن، CoE یا مشاوران اتوماسیون می توانند به شرکت بیمه پیشنهاد دهند که از ربات های RPA با قابلیت استفاده کند که از عملکرد OCR برای خواندن اسناد و استخراج اطلاعات از آنها با سرعتی سریع تر بهره می برند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *