فرآیندکاوی

یکی از راه‌های بررسی داستان‌های فرآیندکاوی، دسته‌بندی آن‌ها به ازای صنایع مختلف است. تازه واردان در دنیای فرآیند‌کاوی اغلب می خواهند در مورد تجربیات شرکت های مشابه بشنوند. به عنوان مثال، یک تحلیلگر فرآیند در یک بانک ممکن است بخواهد نمونه هایی از نحوه استفاده سایر بانک ها از فرآیند کاوی را ببیند.

بنابراین، ما فکر کردیم که گردآوری یک نمای کلی از تمام تجربه‌ها و مطالعات موردی برای شما می‌تواند مفید باشد.

در قسمت ‌های بعدی هریک از این تجربیات را می‌توانید با جزئیات بیشتر مطالعه کنید اما در این مقاله  دستاورد‌های هریک از این پروژه‌ها را به صورت اجمالی و در یک نمای کلی در نظر خواهید داشت.

تجربه فرآیند‌کاوی شرکت جهانی فلزات و انرژی (Hydro)

شرکت جهانی فلزات و انرژی (Hydro) داده‌های اولیه خود را بررسی کرد و فرآیندهای خدمات مشترک مربوط به حساب‌های پرداختنی خود را برای شروع فرآیند‌کاوی ساختاردهی کرد.

از زمان شروع استفاده از فرآیند‌کاوی نرخ فاکتورهای بدون تماس(Touchless invoice) را به طور قابل توجهی بهبود بخشید و یک مرکز تعالی برای دستیابی به کارایی بالاتر در فرآیند مالی در سرتاسر جهان راه اندازی کرده است.

Hydro در حال حاضر، از فرآیند‌کاوی در سه فرآیند استفاده می‌کند: حساب‌های پرداختنی، سفارش تا پرداخت، و خرید به پرداخت. انیکو سیسیلیک رئییس مدیریت خدمات شرکت هیدرو می‌گوید: «اولین «لحظه شگفت‌انگیز» زمانی بود که ما داده‌ها را از سیستم‌های خود در ابزار فرآیند‌کاوی بارگزاری کردیم و نمودار اسپاگتی فرآیندهای خود را دیدیم.»

انیکو می افزاید: «علیرغم این واقعیت که ما در 15 سال گذشته روی استانداردسازی فرآیندهایمان کار کرده ایم، معلوم شد که هنوز جای پیشرفت داریم.»

تجربه فرآیند‌کاوی شرکت مخابراتی Telefónica

Telefónica یک شرکت مخابراتی جهانی است که بیش از 300 میلیون مشتری در 21 کشور جهان دارد.

مدیریت مجموعه خدمات دیجیتال آنها شامل تیم های مختلفی است. آنها سازمان‌های پیچیده‌ای هستند که به صورت شبانه‌روزی در سطح جهانی و محلی کار می‌کنند.

این گروه‌ها مجموعه‌ای از قوانین و پروتکل‌ها را دنبال می‌کنند و انطباق آن‌ها را می‌توان با تکنیک‌های داده‌محور، از جمله فرآیند کاوی تجزیه و تحلیل کرد.

کارمن لاسا گومز جز اعضای تیم فرآیند‌کاوی که به عنوان فرآیند‌کاو برتر در کمپ سال 2016 فرآیند‌کاوی لقب گرفت ابتدا فرآیند سفارش کار Telefónica را تحلیل کرد.

در نتیجه، درصد سفارش‌های کاری که خارج از پنجره برنامه‌ریزی شده انجام می‌شوند را توانستند از ۶۲ درصد به ۵ درصد در عرض یک سال کاهش دهند.

 

تجربه فرآیند‌کاوی Rabobank

اگر بخواهیم در حوزه خدمات مالی به یک اجرای موفق فرآیند‌کاوی اشاره کنیم اما رابوبانک گزینه مناسبی است رابوبانک شرکت خدمات مالی هلندی و چندملیتی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری، بیمه، املاک و مستغلات و مدیریت سرمایه‌گذاری، همچنین ارائه وام‌های مسکن فعالیت می‌نماید فرانک ون گفن از Rabobank یکی از سخنرانان اولین کمپ فرآیندکاوی در سال 2012 بود و در سال 2014 چگونگی کاهش زمان انتظار در فرآیند میز خدمات فناوری اطلاعات خود را به میزان 72000 ساعت در شش ماه بیان کرد.

آن‌ها قادر بودند با استفاده از ابزار دیسکو علاوه بر بهبود تجربه مشتری و افزایش چابکی در شرکت خود به صورت قابل توجهی کنترل پذیری فرآیند‌ها را نیز افزایش دهند.

 

تجربه شرکت Wacker در حوزه صنایع تولیدی شیمیایی

اما در حوزه صنایع تولیدی شیمیایی یکی از بزرگترین موفقیت‌های فرآیند‌کاوی در شرکت واکر اتفاق افتاد شرکت Wacker در سال 1914 در جنوب شرقی آلمان توسط دکتر الکساندر واکر ایجاد شد و ایده اصلی آن تولید مواد شیمیایی به وسیله الکتریسیته بود.

تمامی محصولات تولیدی شرکت واکر که طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود از 5 ماده اولیه خام اصلی.: متانول ، سیلیکون متال ، اتیلن و اتیلن اسید تشکیل می‌شود.

یکی از مهمترین واحد‌های صنعتی شرکت واکرواحد سیلیکون بود آقای Klaus kuno 15 سال در قسمت پلی سیلیکون شرکت واکر کار کرده است و نتایج اجرای فرآیند‌کاوی را بسیارهیجان انگیز توصیف می‌کند.

یکی از این پروژه ها منجر به صرفه جویی 17 میلیون یورویی شرکت در سال و دیگری منجر به کاهش 400 هزار یورویی هزینه در سال شده است.

در ادامه درمورد اینکه چگونه می‌توانید هنگام تجزیه و تحلیل داده‌ها، ارتباط خود را با فرآیند فیزیکی حفظ‌کنید توضیح داده‌ایم.

 

تجربه فرآیند‌ کاوی در حوزه صنایع خدمات بهداشت و درمان

در حوزه صنایع خدمات بهداشت و درمان این مطالعه موردی که توسط متیو اچ. لاکستون، تحلیلگر ارشد مراقبت‌های بهداشتی در WBB نگارش شده است.

نشان می‌دهد که چگونه فرآیند کاوی می‌تواند سوالات و خطرات بالقوه و مسائلی را آشکار کند که ممکن است در غیر این صورت قابل مشاهده نباشند. فرآیندهای تأسیسات در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت و سؤالات خاص و هدفمند را بدون ایجاد وقفه یا بار غیرضروری برای کارکنان مرکز تنظیم شد.

هنگام ارزیابی زمان سپری شده بین انتقال باید از نظرات خبره استفاده می‌شد. از آنجایی که زمان‌های کوتاه ممکن است به دلیل مجموعه‌ای از وظایف اداری باشد و زمان‌های طولانی ممکن است نشان‌دهنده اجرای پس از آن باشد.

به عنوان مثال، زمان های انتقال کوتاه مانند حرکت از پذیرش به پذیرش در ICU، اتاق عمل، پذیرش در تلمتری و پذیرش در بخش، نشان داد که این رویدادها اقدامات اداری در EHR بوده و ناشی از حرکت بیمار نیست.

برای مطالعه بیشتر در مورد اجرای فرآِیندکاوی در خدمات بهداشت و درمان این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید.

تجربه فرآیند‌ کاوی در حوزه خدمات آموزشی دانشگاه ملبورن

در حوزه خدمات آموزشی دانشگاه ملبورن یک مثال برجسته از اجرای فرآیند‌کاوی خواهد بود فرآیند پذیرش دانشجو در ابتدای تجربه دانشگاهی هر دانشجو قرار دارد، فرآیند به طور بالقوه باعث ناامیدی دانشجویان یا پذیرش پیشنهادات از دانشگاه های دیگر می شد.

هدف برنامه استراتژیک دانشگاه ملبورن، 2015-2020، بهبود دقیقاً همین جنبه‌های زندگی دانشجویی و غنی‌سازی تجربه دانشجویان بود.

در اجرای فرآیند‌کاوی در دانشگاه ملبورن کاهش 65 درصدی در زمان گردش کلی در مرحله 2 کاهش 28 درصدی در زمان چرخش کلی و افزایش 56 درصدی در حجم برنامه نسبت به سال 2017 صورت پذیرفت.

در قسمت‌های بعد آموزش رایگان 90 جلسه می‌توانید مقالات مربوط به اجرای فرآیند‌کاوی در صنایع مختلف را با جزئیات بیشتر و شامل مراحل اجرای آن مطالعه نمایید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *