فرآیندکاوی

اندازه بازار نرم‌افزار فرآیند‌کاوی جهانی در سال 2021 برابر با 627.0 میلیون دلار برآورد شد.

پیش‌بینی می‌شود که این بازار از 933.1 میلیون دلار در سال 2022 به 15546.4 میلیون دلار تا سال 2029 رشد کند و رشد نرخ سالانه مرکب 49.5 درصدی را در طول دوره پیش‌بینی نشان دهد. بر اساس تحلیل ما، بازار جهانی در سال 2020 رشد متوسط 48.5 درصدی را نسبت به سال 2019 نشان داد.

 

اندازه بازار نرم‌افزار فرآیند‌کاوی

 

نرم‌افزار فرآیند‌کاوی داده‌های گزارش رویداد را برای درک بهتر نحوه عملکرد یک کسب‌وکار و یافتن ناکارآمدی‌ها و گلوگاه‌ها در فرآیند بررسی می‌کند.

تقاضا برای این نرم افزار با اجرای اتوماسیون، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال توسط شرکت ها در حال گسترش است. علاوه بر این، برای افزایش فروش، شرکت ها از انواع رویکردهای ارگانیک و غیر ارگانیک مانند مشارکت، ادغام، همکاری و اکتساب استفاده می کنند.

برای مثال، در سالهای اخیر شرکت Fluxicon  در حوزه‌های صنایع انرژی ، مخابرات، دولتی ، خدمات بهداشت و سلامت به شرکت‌های بزرگی نظیر واکر، تلفونیا و… ابزار دیسکو را ارائه کرده است که منجر به افزایش قابل توجه کارایی در این شرکت‌ها شده است.

در سراسر صنایع، پاندمی کووید تأثیر قابل توجهی بر رفتار مشتریان و عملیات تجاری داشت. همچنین به دلیل کمبود منابع و بسته شدن مرزها، به طور قابل توجهی بر صنایع تولیدی، لجستیک و حمل و نقل تأثیر گذاشت. این امر برای مدتی رشد بازار را کند کرد.

از سوی دیگر عواملی مانند فروش پایین، اختلال در زنجیره تامین، دورکاری و پرسنل محدود، پذیرش فناوری دیجیتال و اتوماسیون را تسریع کردند.

صنایعی مانند BFS، خرده‌فروشی، و فناوری اطلاعات و مخابرات، فوراً راه‌حل‌های مبتنی بر کلاود را برای ارائه خدمات به مشتریان خود در طول بحران همه‌گیری پیاده‌سازی کرده‌اند.

شرکت‌های نرم افزاری در حال سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و فرآیندکاوی هستند. این ادغام تجزیه و تحلیل بلادرنگ و فرصت های بیشتری را برای شرکت ها برای بهبود قابلیت های عملیاتی خود فراهم می کند.

یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق دو تکنیک Al هستند که مزایای مختلفی از جمله مجموعه داده‌های بزرگتر، هوش تجاری و گزارش رویدادهای غنی‌تر را ارائه می‌دهند. بر اساس گزارش Accenture Process Reimagined در سال 2018، 88 درصد از مشاغلی که از یادگیری ماشینی در فرآیندهای تجاری خود استفاده کرده اند، 200 درصد پیشرفت داشته اند.

 

تقسیم بندی بر اساس کاربر نهایی

همانطور که ذکر شد، بازار به خدمات مالی، سلامت، خرده فروشی، تولید، فناوری اطلاعات و مخابرات، تدارکات و حمل و نقل، و دیگران (انرژی و تاسیسات و غیره) طبقه بندی می‌شود.

انتظار می‌رود صنعت مالی حداکثر سهم بازار نرم‌افزار فرآیندکاوی را در طول دوره پیش‌بینی به دست آورد.

پذیرش روزافزون اتوماسیون و پایگاه مشتری گسترده احتمالاً تقاضا برای این نرم افزار‌ها در صنعت مالی را افزایش می دهد. این نرم افزار به بانک ها و سازمان های مالی کمک می کند تا فرآیندهای خارجی و داخلی خود را به طور یکپارچه مدیریت کنند که رضایت مشتری را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، مقررات و انطباق‌ها که مکرراً به‌روزرسانی می‌شوند، نرم‌افزار را ملزم می‌کنند تا خدمات را در یک راستا نگه دارد. به طور مشابه، انتظار می رود صنعت تولید به دلیل افزایش پذیرش اتوماسیون در صنعت، رتبه دوم را در سهم درآمد بخش کسب کند.

همچنین، این نرم افزار اقدامات و راه حل هایی را برای محصولات با کیفیت بهتر ارائه می دهد که احتمالاً باعث گسترش بازار می شود.

انتظار می رود صنعت مراقبت های بهداشتی در طول دوره پیش بینی رشد تصاعدی را به نمایش بگذارد.

پذیرش رو به رشد تجهیزات پزشکی هوشمند و پوشیدنی تقاضا برای نرم‌افزار را برای به دست آوردن بینش‌های مرتبط افزایش می‌دهد.

این نرم افزار از بهبود مراقبت از بیمار با هزینه کمتر را پشتیبانی می کند. به طور مشابه، پیش‌بینی می‌شود که صنعت خرده‌فروشی به دلیل قابلیت‌هایش برای بهبود تجربه مشتری، رشد قابل‌توجهی را در طول دوره پیش‌بینی نشان دهد. به عنوان مثال، Walmart زمان انتظار مشتریان خود را با اجرای نرم افزار فرآیند کاوی کاهش داد. پیش بینی می شود که این امر تقاضا برای نرم افزار را افزایش دهد

تقسیم بندی بر اساس منطقه جغرافیایی

بر اساس منطقه، بازار در پنج منطقه اصلی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه و آفریقا بررسی می‌شود.

انتظار می‌رود اروپا از نظر سهم در دوره پیش‌بینی بر بازار جهانی تسلط داشته باشد.

تحول دیجیتالی روبه رشد گسترده در صنایع، تقاضا برای نرم‌افزار را در کشورهای اروپایی افزایش داده است.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این منطقه از تکنیک های تحلیلی نوآورانه و کارآمد برای بهبود عملیات کسب و کار استفاده می کنند.

انتظار می رود آلمان و بریتانیا پیشتاز بازار اروپا باشند. عامل دیگری که باعث رشد بازار در منطقه می شود، حضور بازیگران کلیدی برجسته است.

  • به عنوان مثال، در سپتامبر 2020، ، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در آلمان، نرم افزار فرآیند کاوی و تعالی فرآیند را بهبود بخشید. این شرکت شرکای اروپایی کوکاکولا (CCEP) را برای تغییر فرآیندهای سرتاسری خود برای افزایش کارایی، صرفه جویی در هزینه و بهبود رضایت مشتری انتخاب کرد.

انتظار می‌رود بازار در آمریکای شمالی در طول دوره پیش‌بینی به دلیل افزایش تقاضا برای فناوری‌های پیشرفته برای بهینه‌سازی فرآیند کسب‌وکار، رشد تصاعدی به دست آورد. پیاده‌سازی فزاینده اتوماسیون، تقاضا برای نرم‌افزار برای مدیریت داده‌های گسترده را افزایش می‌دهد.

ایالات متحده احتمالاً به دلیل صنایع تثبیت شده ای مانند مالی، خرده فروشی و مراقبت های بهداشتی، بیشترین سهم درآمد را در منطقه به دست خواهد آورد. این صنایع با ادغام فناوری‌های پیشرفته مانند Al، اینترنت اشیا و یادگیری ماشین، بر بهبود کارایی عملیاتی تمرکز دارند.انتظار می رود این امر به رشد بازار در منطقه دامن بزند.

نتظار می رود آسیا و اقیانوسیه در طول دوره پیش بینی به دلیل افزایش رقابت تجاری منطقه، رشد ثابتی کسب کند. کشورهایی از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی پتانسیل قابل توجهی را برای بازار فرآیند‌کاوی در سال های آینده با اتوماسیون رو به رشد نشان می دهند.. به طور مشابه، خاورمیانه و آفریقا و آمریکای جنوبی احتمالاً رشد ثابتی را در طول دوره پیش بینی نشان خواهند داد. تمرکز روزافزون دولت ها بر تحول دیجیتال، سرمایه گذاری های مختلف را در کشورهای خاورمیانه هدایت می کند

بازیگران کلیدی در بازار فرآیند‌کاوی :

در سال‌های اخیر به دلیل تحول دیجیتال و رشد چشمگیر استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی مباحث مربوط به تحلیل‌های داده محور بسیار مورد توجه واقع شده است.

دراین بین با توجه به اینکه فرآیند‌کاوی بعنوان یک فناوری درخشان درتحلیل‌های فرآیندی مبتنی بر داده مطرح شد شرکت‌های زیادی به توسعه نرم‌افزار‌های فرآیند‌کاوی روی آوردند.

در حال حاضر 42 نرم‌افزار فرآیند‌کاوی به طور مشخص ایجاد شده است. با این حال بازیگران کلیدی در بازار فرآیند‌کاوی را می‌توان به طور مشخص شرکت‌های زیر معرفی نمود.

UiPath (ایالات متحده)

  • Celonis GmbH (آلمان)
  • – Exeura (ایتالیا)
  • Fluxicon BV (هلند)
  • – Minit (اسلواکی)
  • QPR Software Pic (فنلاند)

– Software AG (آلمان)

  • ABBYY Solutions Ltd. (ایالات متحده)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *