با استفاده از ابزارهای فرآیندکاوی تصمیمگیری هوشمند و عملکرد قدرتمند در مسائل حیاتی سازمان امکان پذیر میشود.
فرآیندکاوی امروزه به یک فناوری بسیار موفق در شناسایی، تحلیل،بهبود و کنترل و پایش فرآیندهای کسبوکار تبدیل شده است. تا جایی که بسیاری از سازمانها در حال بهره برداری از این تکنولوژی فوق العاده هستند.
با رشد تقاضا در حوزه فرایندکاوی، ابزارهای بسیاری برای اجرایی نمودن قابلیتهای فرآیندکاوی توسعه یافتهاند.
در این مقاله مهمترین ابزارهای فرآیندکاوی که در این عرصه پیشرو هستند را به طور مفصل بررسی می کنیم.
روند رو به رشد استفاده از ابزارهای فرآیندکاوی
براساس مشاهدات و آینده نگریهای صورت گرفته، تا سال 2025، 80 درصد از سازمانها، باانگیزهی کاهش هزینه و افزایش بهرهوری از طریق اتوماسیون، حداقل در 10 درصد از عملیات کسب و کار خود از قابلیتهای فرآیندکاوی استفاده خواهند کرد.
تعریف بازار
ابزارهای فرآیند کاوی برای کشف، نظارت و بهبود فرآیندها با استخراج دانش از رویدادهای ثبت شده در سیستم های اطلاعاتی برای ارائه مداوم شفافیت طراحی شده اند.
فرآیندکاوی شامل کشف خودکار فرآیندها (یعنی استخراج مدلهای فرآیندی از گزارش رویداد)، بررسی انطباق (به عنوان مثال، نظارت بر انحرافات با مقایسه مدل فرآیندی و گزارش)، تحلیل شبکه اجتماعی/سازمان، ساخت خودکار مدلهای شبیهسازی، توسعه مدل، اصلاح مدل، پیشبینی نمونه های اجرا، و توصیههای مبتنی بر دادههای تاریخی است.
ابزارهای فرآیند کاوی باید دارای ویژگیهای زیر باشند:
مدلهای فرآیندی و تجزیه و تحلیل – ابزارهای فرآیندکاوی بایستی بتوانند مدل فرآیندی را کشف کرده و آن را همراه با فراوانی اجرا و جزئیات با دقت بالا نمایش دهند. در وقاع یکی از مهمترین قابلیتهای ابزار فرآیندکاوی کشف مدل فرآیندی و ارائه شاخصهای آماری مربوط به آن است.
فرآیند کاوی مقایسه ای – بررسی انطباق ابزارهای فرآینداوی بایستی بتوانند مدل کشف شده را با استانداردها ، قوانین ، دستورالعمل ها و یا مدل فرآیندی مورد انتظار سازمان مطابقت داده و انحرافات و تخلفات از مدل مورد انتظار را پیدا کنند. این کار میتواند به صورت ارائه داشبوردها و نمودارهایی جهت ارائه بینش به مشتریان باشد.
بهبود مدل فرآیندی – یکی از قابلیتهای ابزار فرآیندکاوی آشکار نمودن فرصتهای بهبود از طریق دادههای ثبت شده است. در واقع علاوه بر آشکار نمودن دوباره کاریها، انحرافات و گلوگاهها ابزار فرآیندکاوی بایستی بتواند فرصتهای بهبود را آشکار کند.
دسترسی و آماده سازی داده ها – آماده سازی داده ها و کیفیت داده ها، یکپارچه سازی داده ها، پشتیبانی از داده های بزرگ – روش های مختلف مدیریت داده ها.
تجزیه و تحلیل پیشرفته فرآیند – تجزیه و تحلیل پیش بینانه، تجزیه و تحلیل تجویزی، آزمایش سناریو و شبیه سازی – قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته فرآیند که از داده های متنی استفاده می کند.
مدلها و تحلیلهای سفر – پشتیبانی از تعاملات مشتری، نقشههای سفر مشتری و تحلیلهای مرتبط کشف و تجزیه و تحلیل خودکار تعاملات مشتری، و همچنین همسویی با فرآیندهای داخلی.
نظارت و مدیریت فعالیتهای کسب و کار – داشبوردهای برخط با پشتیبانی از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) که بهطور مداوم نظارت میشوند و پشتیبانی تصمیمگیری را امکانپذیر میکنند – اتصالات همزمان یا نزدیک به زمان واقعی به KPIهایی که به طور مداوم نظارت شده و تطبیق داده شده در داشبوردها برای نقشهای خاص سازمان.
وظیفهکاوی – استنباط اطلاعات مفید از دادههای رویداد سطح پایین موجود در گزارشهای UI. این گزارشهای رابط کاربری، مراحل تکی کار انجام شده توسط کاربر را توصیف میکنند، برای مثال، در استفاده از ایستگاه کاری، بر اساس ضربههای کلید، کلیکهای ماوس و ورودیهای داده.
قابلیتهای جانبی که سازمانها اغلب در هنگام ارزیابی محصولات فرآیندکاوی در نظر میگیرند عبارتند از:
هماهنگسازی فرآیند – پلتفرمی که قابلیتهای فرآیند کاوی را در فرآیندهای مختلف با قابلیتهای تحلیلی پیشرفته و قابلیتهای مدیریت تصمیم گسترش میدهد و همچنین APIهایی را برای ایجاد برنامههای فرآیندکاوی ارائه میدهد. این به سازمان ها و شرکای فروشندگان فرآیندکاوی اجازه می دهد تا برنامه هایی مانند ابزارهای حسابرسی مالی ایجاد کنند.
پشتیبانی اجرا – قابلیت های اجرایی که بینش ها را به عمل تبدیل می کند. این قابلیتها میتواند از بهروزرسانی ساده برنامههای کاربردی منبع (برنامههایی که رویدادها را برای فرآیندکاوی تحویل میدهند) تا تهیه یا ایجاد اسکریپتهایی که از اجرای وظایف پشتیبانی میکنند، متغیر باشد.
معرفی ابزارهای فرآیندکاوی
در ادمه مهم ترین ابزارهای فرایندکاوی به همراه نقاط قوت و ضعف آنها را بیان خواهیم کرد. در خصوص معرفی ابزارهای فرایندکاوی به گزارش موسسه معتبر گارتنر استناد شده است که در ادامه جدول اصلی این گزارش را می توانید مشاهده نمایید.
ابزار فرآیندکاوی : Apromore
Apromore یک رهبر در ماتریس ارائه شده بالا (گارتنر) است و در این گزارش نسخه ارزیابی شده آن، نسخه 8.3 است.
Apromore به عنوان یک پروژه از دانشگاه ملبورن شروع شد. این ابزار قدرتمند فرایندکاوی، درواقع یک ابزار فرآیندکاوی منبع باز تجاری است و طیف کاملی از عملکردهای فرآیندکاوی را پوشش میدهد و بر نظارت و قابلیت های شبیه سازی فرآیند، پیش بینی در زمان واقعی تمرکز دارد.
Apromore عمدتاً در استرالیا و اروپا مستقر است اما در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین حضور رو به رشدی دارد.
مشتریان Apromore عمدتا در بخش های بانکی، خدمات مالی، بیمه، تدارکات و بخش های دولتی هستند. در سال 2023، Apromore بهبود فرآیند خودکار، نظارت بر فرآیند به صورت تجویزی، بهبود فرآیند تقویتشده با هوش مصنوعی و توضیحات مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد تفاوتهای بین موارد سازگار/ناسازگار یا موارد دارای عملکرد بیش از حد/کم عملکرد را برنامهریزی میکند.
نقاط قوت
سهولت استفاده: Apromore بر ویژگیهای کاربردی آسان، یکپارچهسازی دادهها، گزینههای استقرار انعطافپذیر که میتواند صنایع با دادههای حساس و قابلیتهای بدون کد را پشتیبانی کند، تأکید میکند. با استقرار سریع و آموزش کوتاه مورد نیاز برای شروع، به دست آوردن بینش عملی (معمولاً دو تا سه ماه) زمان سریعی برای خلق ارزش فراهم مینماید.
مدل قیمت گذاری: Apromore یک مدل بسیار انعطاف پذیر دارد: به ازای هر کاربر نامگذاری شده (برای تیم های کوچک). در هر پروژه (برای مشاوران)؛ و بسته های سازمانی با سه لایه بر اساس حداکثر (حجم مجموعه داده، حجم کل در مجموعه داده ها و تعداد کاربران نامگذاری شده.) یک مدل قیمتی وجود دارد. برخی از قابلیت های Apromore نظیر اتصال دهندهها (که سیستمهای اطلاعاتی را به طور مستیقیم به ابزار فرآیندکاوی متصل میکنند) و یا ماژولهای پیشبینی فرآیند به صورت افزونه به فروش میرسند. این مدل Apromore را قادر میسازد تا به مشاورههای فرآیندکاوی و نیز شرکتهای متوسط تا بزرگ خدمات دهد.
وظیفهکاوی: به عنوان یکی از اولین فروشندگانی که قابلیت وظیفهکاوی را ارائه می دهد، به صورت خاص با فروشندگان وظیفه کاوی همکاری می کند. Apromore یک شراکت رسمی با UltimateSuite دارد. به عنوان بخشی از این همکاری، Apromore یک خط استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL) برای جذب گزارشهای استخراج وظیفه از سرور UltimateSuite و همچنین قالبهای داشبورد ایجاد کرده است که تجزیه و تحلیل استاندارد را در گزارشهای سطح کار ارائه میکند.
نقاط آسیب پذیر
عمودی: Apromore، تا حدی به دلیل اندازه کوچک خود، بر تخصص عمودی خاصی در مناطق خاص (به عنوان مثال، بانکداری، خدمات مالی و بیمه در سطح جهانی، دولت در اروپا، و لجستیک در آسیا/اقیانوسیه) تمرکز کرده است.
مشتریان بالقوه باید در دسترس بودن و دسترسی به منابع یا شرکای با تجربه را برای اجرای به موقع و پشتیبانی مستمر بررسی کنند.
محصول (نظارت): قابلیت های نظارت بر فعالیت های کسب و کار Apromore نسبت به سایر فروشندگان در این تحقیق توسعه یافته است.
Apromore از آپلودهای دلتا با سرعت کمتر از یک ساعت پشتیبانی می کند، در حالی که دیگران آنها را تقریباً در زمان واقعی پشتیبانی می کنند.
در سال 2023، Apromore قصد دارد یک جزء مدیریت فعالیت کسب وکار ایجاد کند که اهداف استراتژیک کسب و کار را به یک سلسله مراتب متریک متصل می کند. مشتریان بالقوه باید در دسترس بودن و ثبات واقعی را تأیید کنند.
عملیات: ممکن است Apromore رشد عملیات خود را با حفظ کیفیت محصول و پشتیبانی چالش برانگیز بداند.
در حالی که سرمایهگذاری Salesforce در دسامبر 2022 در Apromore ممکن است تأثیر مثبتی داشته باشد، مشتریان بالقوه و موجود باید توانایی Apromore در حفظ پشتیبانی مشتری و سرمایهگذاری محصول را تأیید کنند.
ابزار فرآیندکاوی : Celonis
ابزار فرایندکاوی سلونیس نیز یک رهبر در ماتریس ارائه شده توسط گارتنر است. ابزار فرآیندکاوی ارزیابی شده در این گزارش سیستم مدیریت اجرایی با عنوان Celonis (EMS) است که یک پلتفرم فرآیندکاوی است.
Celonis EMS یک پلتفرم ابری مبتنی بر میکرو سرویس است. فراتر از عملکرد فرآیندکاوی، این راه حل ابری دریافت بلادرنگ داده از جمله دادههای جریانی، وظیفهکاوی، مدلسازی و شبیهسازی فرآیند مبتنی بر یادگیری ماشین را نیز ارائه میدهد.
همچنین عملکرد مبتنی بر هوش فرآیندی را فراهم میکند که اقدامات کاربر را هدایت میکند یا مستقیماً اقدامات در سیستمهای منبع نظیر ERP CRMوBPMS را خودکار میکند.
فعالیت های Celonis از نظر جغرافیایی از طریق 22 دفتر در سراسر جهان توسعه یافته است. اروپای غربی، ایالات متحده و ژاپن بازارهای اصلی جغرافیایی آن هستند. مشتریان آن از تمام صنایع هستند.
Celonis یک فنآوری جدید را برنامهریزی میکند که یک کسب و کار را از نظر اشیاء و رویدادهای دنیای واقعی به جای گزارش رویدادهای سنتی نشان میدهد.
این نوآوری بر روی آوردن داده ها در مقیاس، سرعت و امنیت متمرکز است. و بینش تازهتری رل با دادههای زمان واقعی، وظیفهکاوی پیشرفته و اجرای هوشمند ارائه میکند.
نقاط قوت
اجرا: سلونیس به برجسته شدن بازار فرآیندکاوی به طور قابل توجهی کمک کرده و از زمان تجاری سازی بر این بر بازار تسلط داشته است. Celonis بزرگترین پایگاه مشتری را در این بازار دارد (بیش از 3000 مشتری). ما سهم بازار آن را بیش از 60 درصد تخمین می زنیم.
نوآوری: در نوامبر 2022، Celonis نوآوری های عمده ای را در پلت فرم EMS خود از جمله Process Sphere و Business Miner راه اندازی کرد.
نوآوری Process Sphere مبتنی بر فناوری فرآیندکاوی شیمحور است که دیدگاههای بیشتری را امکانپذیر میکند و توانایی پاسخگویی به سؤالاتی را که با فرآیند کاوی مبتنی بر گزارش رویداد سنتی امکانپذیر نیست، فراهم میکند.
Business Miner تجربه کاربر را از طریق چارچوب فرآیند کاوی مبتنی بر پرسش و پاسخ تغییر می دهد.
استراتژی پلتفرم باز: علاوه بر راهاندازی محتوای از پیش ساخته شده (برنامهها، رابطها، مدلها، اتوماسیونها)، Celonis چارچوبی را برای شرکا برای گسترش Celonis EMS ایجاد کرده است.
این چارچوب مبتنی بر API و ابزارهای توسعهدهنده، به توسعهدهندگان این امکان را میدهد تا با بهرهگیری از دادهها و هوشمندی آن، برنامههای قدرتمندی را در بالای Celonis EMS بسازند.
نقاط آسیب پذیر
قیمت گذاری: قیمت گذاری بالا و مجوزهای مورد نیاز برای کاربران تجاری به فرآیندهای سر به سر استفاده از این ابزار را برای بسیاری از سازمان ها دشوار ساخته است.
همچنین این ابزار برای استفاده نیاز به مشتریانی دارد که درک عمیقی از فرآیند کلی و نحوه ارتباط آن با نتایج نهایی داشته باشند. بنابراین اکثر مشتریان نیاز به مشاوره و پشتیبانی پیاده سازی از Celonis یا یک راهنما دارند که هزینه اضافی است اما باعث افزایش موفقیت در تحلیل ها خواهد شد.
تجربه مشتری: در Gartner Peer Insights، جدا از قیمتگذاری، مشتریان به منحنی یادگیری و پیچیدگی شدید (عمدتاً به دلیل عملکرد گسترده و سطح بالای انعطافپذیری) اشاره کردند.
مشتریان همچنین مشکلاتی را در مورد در دسترس بودن پشتیبانی دقیق (احتمالاً به دلیل نرخ رشد بسیار زیاد Celonis) و گسترش ابتکار عمل در سایر بخشهای سازمان بیان کردند.
وظیفهکاوی: قابلیتهای وظیفهکاوی Celonis پایهای است و از سایر قابلیتهای آن عقبتر است. اما ما انتظار داریم که Celonis این قابلیتها را بهبود بخشد، زیرا اخیراً (نوامبر 2022) راهحل جدیدی برای بهرهوری نیروی کار راهاندازی کرده است که بر بهبود تجربه کارکنان با استفاده از وظیفهکاوی تمرکز دارد.
ابزار فرآیندکاوی Fluxicon\Disco
یک بازیکن مهم در گزارش گارتنر است. نسخه ابزار فرآیندکاوی ارزیابی شده دیسکو نسخه 3.2 است. دیسکو محبوب ترین ابزار ا فرآیندکاوی Stand-alone و متمرکز بر تجزیه و تحلیل است.
بنیانگذاران دیسکو اولین الگوریتم کشف را توسعه دادند که قادر به مقابله با فرآیندهای پیچیده بود و آنها پیشگام رویکرد «اسلایدر» برای ساده سازی نقشه فرآیند تعاملی بودند. تیم Fluxicon با انتشار اخبار و توسعه روشی برای بکارگیری فرآیند کاوی در عمل، در جامعه فرآیند کاوی سرمایه گذاری کرد.
فعالیت های Fluxicon در هلند است. مشتریان آن در تمام صنایع در سراسر جهان هستند.
برنامه های Fluxicon به ماهیت مستقل و متمرکز بر تجزیه و تحلیل محصول اختصاص دارد. نقشه راه عمومی ندارد.
این انعطافپذیری را برای اولویتبندی مجدد بر اساس بازخورد مشتری و در راستای برنامهریزی استراتژیک آن برای محصول، فراهم میکند، یعنی ارائه یک ابزار فرآیند کاوی سریع و با استفاده آسان که حریم خصوصی دادههای تحلیل شده را حفظ میکند.
نقاط قوت
فرآیند کاوی مستقل ((Stand-alone: Fluxicon نیاز به یک ابزار فرآیند کاوی مستقل و متمرکز بر تجزیه و تحلیل را برآورده می کند که تمام داده ها را به صورت محلی تجزیه و تحلیل می کند و همچنین می تواند کاملاً آفلاین از آن استفاده کنید. Fluxicon فرآیند کاوی را به عنوان رشتهای که حول افراد حرفهای متمرکز است، ترویج میکند. هدف آن این است که ابزار و دانش را در اختیار افراد بگذارد تا فرآیند کاوی را به طور کارآمد اعمال کنند، نتایج را تفسیر کنند و بر اساس بینش ها عمل کنند.
تجربه مشتری: دیسکو نیازی به اجرای پروژه یا خدمات مشاوره در سایت مشتری خود ندارد. مشتریان می توانند خیلی سریع شروع به کار کنند و Fluxicon از آنها برای تبدیل شدن به فرآیندکاوان موفق پشتیبانی می کند. این در Gartner Peer Insights منعکس شده است، جایی که مراجع مشتری Fluxicon را در جایگاه برتر قرار میدهد و بهترین امتیاز کلی خالص ترویج (NPS) را به آن میدهد.
تجزیه و تحلیل فرآیندهای پیچیده: مدل ها و قابلیت های تجزیه و تحلیل در دیسکو بر اساس یک الگوریتم فرآیند کاوی (Fuzzy Miner) ساخته شده است که توسط یکی از بنیانگذاران Fluxicon توسعه یافته است و فرآیندهای پیچیده را به شدت مدیریت می کند. Disco همچنین از تشخیص موازی (فعالیت هایی که به صورت موازی یا با هم تداخل دارند) پشتیبانی می کند.
نقاط آسیب پذیر
قابلیتهای اصلی: Fluxicon بر هسته فرآیند کاوی رایج یا آنچه ما به عنوان قابلیتهای اصلی (مدلها و تحلیلهای فرآیند، مدلها و تحلیلهای فرآیند، کاوی فرآیند مقایسهای، و بهبود مدل فرآیند) مینامیم، تمرکز میکند. Disco با راه حل های فراگیر ارائه شده توسط فروشندگان بزرگ که همه عملکردهای مجاور (مانند مدل سازی، نظارت و اجرا) را پوشش می دهد، رقابت نمی کند.
یکپارچه سازی: دیسکو بر تجزیه و تحلیل فرآیندها تمرکز دارد و دارای قابلیت های مبتنی بر نظارت محدود است. Disco عمدتاً از طریق وارد کردن فایل (Excel و CSV) کار میکند و قابلیتهای یکپارچهسازی محدودی دارد و از Airlift API خود استفاده میکند. مشتریانی که به قابلیت های نظارت و ادغام گسترده نیاز دارند باید از راه حل جداگانه استفاده کنند یا پیشنهادات جایگزین یا مکمل را بررسی کنند.
پشتیبانی در سطح سازمانی: پروژه های فرآیندکاوی در مقیاس بزرگ به سختی می توانند پشتیبانی سراسری را کسب کنند. Fluxicon یک سازمان کوچک است که از یک ابزار مستقل پشتیبانی میکند و به سمت خدمات پشتیبانی شخصیشده، شده، گرایش دارد.
ابزار فرآیندکاوی : SAP Signavio
ابزار فرایندکاوی SAP Signavio یکی از رهبران (Leaders) در ماتریس ارائه شده گارتنر است که . فرآیندکاوی را توسط دو نسخه SAP Signavio Process Intelligence و SAP Signavio Process Insights، ورژن 16.6.0. ارائه میدهد. لازم به ذکر است هر دو این ها جزئی از SAP Signavio Process Transformation Suite هستند. در مارس 2021، SAP شرکت Signavio را خریداری کرد، در واقع Signavio یک فروشنده بود که در بازارهای BPM/BPA تخصص داشت. ترکیب SAP Signavio با واحد اطلاعات فرآیند کسب و کار SAP، توانایی SAP را برای کمک به شرکتها برای درک سریع، بهبود، تغییر و مدیریت فرآیندهای کسب و کار تقویت کرده است. کار SAP Signavio از نظر جغرافیایی گسترده است. بر اساس گزارش گارتنر در مورد ابزارهای فرآیند کاوی ،آمریکای شمالی و آسیا/اقیانوسیه/ژاپن بازارهای اصلی این محصول هستند و مشتریان آن در همه صنایع هستند. برنامههای SAP Signavio شامل فرآیند کاوی متفاوت، تعبیه مدیریت دادههای پلتفرم فناوری کسبوکار SAP، مدلسازی در سطح شی، بینشها و توضیحپذیری با هوش مصنوعی، و API پیشرفته است.
نقاط قوت
موقعیتیابی و چشمانداز بازار: راهحلهای فرآیندکاوی SAP Signavio بخشی از مجموعه تحول سرتاسری برای ابتکارات تعالی فرآیند و تحولات کسب و کار است. در چشم انداز SAP Signavio، و فرآیند کاوی از منظر دیدگاه های جدیدی مانند تجربه، منابع، افراد، مهارت ها توسعه یافته است. سفرهای مشتری و شفافیت فرآیندها موضوعات اصلی خواهند بود.
اکوسیستم مشتری SAP: SAP Signavio در یک حرکت هوشمندانه SAP Signavio را با رویکرد کلی -go-to-market همسو کرده است تا فروش های جدید را در پی داشته باشد که با صنایع SAP و سایر راه حل ها و برنامه های SAP بیشتر هماهنگ باشد.
مدلهای سفر: SAP Signavio دادههای فرآیندکاوی و بینش را با سفرهای مشتری ترکیب میکند. هر سفر میتواند به فرآیندهای مدلسازیشده در SAP Signavio Process Manager، سیستمهای فناوری اطلاعات، واحدهای سازمانی، ریسکها و کنترلها، و همچنین دادههای تجربه از پلتفرمهای تجربه (مانند Qualtrics) مرتبط شود.
نقاط آسب پذیر
قیمت گذاری: SAP Signavio دارای یک مدل قیمت گذاری پیچیده و دو محصول برای فرآیندکاوی است. مجموعه SAP Signavio Process Transformation همچنین شامل SAP Signavio Process Collaboration Hub (و کاربران)، SAP Signavio Process Governance (و کاربران) و SAP Signavio Journey Modeler (و کاربران) است. مشتریان جدید باید هر یک از قابلیت ها را مطالعه کرده و با قابلیت های داخلی مورد نیاز خود هماهنگ شوند.
Task Mining: SAP Signavio قابلیتهای وظیفهکاوی را ارائه نمیکند، اما از یک استراتژی اکوسیستم باز با مشارکتهای استراتژیک و تجاری منتخب پیروی میکند. یکی از شرکای مورد نظر قابلیت های محدودی دارد. ما انتظار داریم که SAP Signavio وارد شراکت هایی شود که بهترین قابلیت های وظیفهکاوی را ارائه می دهد.
SAP: اگرچه SAP Signavio هنوز از فرآیندکاوی به عنوان یک راهکار Stand alone پشتیبانی می کند، و استراتژی آن سیستمی است، راه حل های آن تمرکز بیشتری بر موارد استفاده مرتبط با SAP نشان می دهد. این موارد استفاده، محرک بزرگی برای پذیرش فرآیندکاوی SAP Signavio هستند، اما آنها تنها بخشی از تمام سیستمهایی است که ممکن است در این بازار مورد استفاده باشند مشتریانی که موارد استفاده غیر از موارد مربوط به SAP را در نظر می گیرند، باید آنها را با سطح دسترسی که SAP Signavio و شرکای پیاده سازی آن ارائه می دهند تأیید کنند.
ابزار فرآیندکاوی : ARIS
یکی از بهترین ابزارهای مورد تایید گارتنر ابزار فرایندکاوی شرکت Software AG موسوم به ARIS است.
. ARIS Process Mining نسخه 10 ابزار فرآیند کاوی مورد بررسی گارتنر بوده است. ARIS Process Mining بخشی از مجموعه ARIS است. WebMethods، CONNX، Cumulocity و StreamSets محصولات اضافی هستند. مجموعه ARIS همچنین شامل ماژولهای مدلسازی و تحلیل فرآیندهای کسبوکار، مدلسازی و تحلیل سفر مشتری، کشف و اتوماسیون وظایف (RPA) و اتوماسیون فرآیند کسبوکار (BPA) میشود. فرآیند کاوی ARIS به مدل های فرآیندی از پیش تعریف شده در ARIS بستگی ندارد، اما می تواند از فرآیندهای استخراج شده برای بررسی انطباق فرآیند در ARIS استفاده کند. عملیات Software AG از نظر جغرافیایی گسترده است و مشتریان آن در همه صنایع هستند. برنامه های آن شامل یک راه حل یکپارچه، تکنیک های الهام گرفته از تجزیه و تحلیل DNA برای خوشه بندی انواع فرآیندهای مشابه، کشف مدل های تصمیم گیری مبتنی بر داده، و تجزیه و تحلیل تغییر فرآیندهای مستقل است.
نقاط قوت
چشم انداز بازار: Software AG مفهوم سازمان دیجیتال را به طور واقعی ترویج و پشتیبانی می کند که امکان استفاده از راه حل های دیگر مانند اینترنت اشیا (IoT) یا اتوماسیون فرآیند را فراهم می کند و تمام قابلیت های مورد نیاز برای پشتیبانی از چرخه عمر کامل فرآیند و یک DTO ( را پوشش می دهد.
چرخه حیات فرآیند:ابزار فرایندکاوی Software AG به مشتریان امکاناتی نظیر تولید بینشهای مبتنی بر فرآیند کاوی، از طریق شبیهسازی تغییرات فرآیند و انتشار مدیریتشده آنها، و اجرای اقدامات تبدیل مناسب، و اطمینان و تأیید موفقیت تحول، ارائه میدهد. Software AG این را با تجزیه و تحلیل انطباق ترکیب می کند که آخرین فناوری های تحقیقاتی را برای بررسی انطباق با تجزیه و تحلیل تناسب فرآیند و ارزیابی قوانین کسب و کار ارائه میدهد.
یکپارچه سازی: برای بهبود بیشتر یکپارچگی، Software AG یکپارچه سازی بومی را با webMethods، CONNX، Cumulocity و StreamSets فراهم می کند. این ها اتصال داده ای را فراهم می کند که بسیار فراتر از برنامه های کاربردی تجاری معمولی است و شامل بیش از 450 اتصال دهنده خارج از جعبه، اتصال دریاچه داده گسترده، و اتصال به برنامه های قدیمی و اصلی است.
نقاط آسب پذیر
مدلهای صدور مجوز پیچیده: فرآیند کاوی ابزار Softwere AG یک محصول اصلی است که در چندین نسخه ارائه میشود. این بخشی از نرم افزار ARIS Suite است که از ماژول های مختلف (BPA، کشف فرآیند روباتیک، RPA و WebMethods) با هزینه اضافی در دسترس است. مشتریان همچنین به ازای هر کاربر ز، با دستههای مختلف کاربران با دامنه دسترسی و هزینه متمایز پرداخت میکنند.
انعطاف پذیری قیمت دارد: ARIS Process Mining انعطاف پذیری زیادی برای پیکربندی فرآیندها ارائه می دهد، اما یادگیری استفاده از برنامه و نحوه استفاده از عملکردهای غنی و پیشرفته آن می تواند زمان زیادی طول بکشد. مشتریانی که به این قابلیتهای متعدد نیاز دارند، باید برای هزینه اضافی در تعامل با Software AG و شرکای آن برای پشتیبانی لازم آماده شوند.
مشتریان غیر ARIS: بسیاری از قابلیت های توسعه یافته (مخزن فرآیند، شبیه سازی و تجزیه و تحلیل فرآیند) به عنوان پیشنهادات مختلف از Software AG بسته بندی شده اند. مشتریان غیرنرمافزار AG که قابلیتهای فرآیند کاوی خاصی را در نظر میگیرند، باید موارد استفاده و قابلیتهای مورد نیاز خود را با قابلیتهای ARIS Process Mining بهعنوان یک پیشنهاد مستقل تأیید کنند.
بدون دیدگاه