فرآیند و داده

همه در فرودگاه پیاده شده اند و چمدان ها را تحویل گرفته اند، اما در پشت صحنه چه اتفاقی می افتد؟

هر چمدانی که تحویل داده می شود یا از طریق فرودگاه منتقل می شود، برچسب چمدان دریافت می کند که حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره پرواز مقصد است. همه چمدان‌ها در کارخانه دسته‌بندی چمدان‌ها جابجا می‌شوند و اطمینان حاصل می‌شود که به موقع به پرواز درست ختم می‌شوند.

برچسب چمدان در مسیر ورود خود ، از محل چمدان تا  به هواپیما چندین بار اسکن می شود. علاوه بر این،  ممکن است این را ندانید، وقتی مشتریان زودتر به فرودگاه می‌رسند، چمدان‌های آنها در واقع مستقیماً به مکانی در فرودگاه که برای بارگذاری در هواپیما از آنجا بارگیری می‌شود، ارسال نمی‌شود، بلکه ابتدا برای مدا زمان مشخصی به یک انبار ارسال می‌شود.

این فرآیند باید چندین شاخص کلیدی عملکرد مختلف (KPI) را برآورده کند. به دلیل سناریوهای مختلف (مقصدهای مختلف، بدون ذخیره سازی در مقابل با ذخیره سازی، و غیره) این فرآیند می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد و پروژه فرآیندکاوی شروع شد تا نگاه دقیق تری به نحوه شکل گیری فرآیند بر اساس اسکن تگ چمدان داشته باشیم. داده ها.

رویکرد

رویکردی که در این پروژه اتخاذ شد این بود که نتایج را در چرخه های تکراری با همکاری نزدیک متخصص حوزه بررسی کنیم. بدین ترتیب، ابتدا نتایج تحلیل به صورت اکتشافی به دست آمد و سپس در تکرارهای بعدی پالایش شد.

همچنین دیدگاه‌های متفاوتی در مورد داده‌ها در نظر گرفته شد که امکان بررسی سوالات و دیدگاه‌های تحلیلی مختلف را فراهم کرد. به طور کلی، دانش در مورد فرآیند مورد نظر و KPIهای عملیاتی، تحلیل را هدایت می کرد.

نتایج

از نقشه فرآیند و آمار فرآیند مربوطه، جزئیات جالبی مانند “گلوگاه ها کجا هستند؟”، و “آیا آنها عمدتاً در کمربندهای کارخانه چمدان هستند یا در رویدادهای اطراف هستند؟” کشف شد. علاوه بر این، KPI عملیات کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و دلایل احتمالی اختلاف از مقادیر هدف تعیین شد.

در یکی از دیدگاه های تجزیه و تحلیل، مکان، جایی که کیسه اسکن شد، هدایت شد، و غیره، در فعالیت گنجانده شد (به بالا مراجعه کنید). این چشم انداز امکان مشاهده عملکرد در مراحل فرآیند مربوط به مکان ها را به راحتی امکان پذیر کرد.

به عنوان مثال، میانگین تعداد دقیقه‌هایی که از زمان تحویل عملیات تا چمدان برای اولین بار در محل چمدان دیده می‌شود. یا میانگین زمانی چمدان به دلیل ورود زود هنگام ذخیره شده است. اطلاعاتی مانند این برای بدست آوردن تصویری کامل از فرآیند کلی ارزشمند است و در دسترس بودن آن یک مزیت بزرگ است.

مزایای منحصر به فرد

اگرچه قبل از تجزیه و تحلیل فرآیند کاوی، فرضیه خاصی برای بررسی وجود نداشت، شناسایی بینش های ارزشمند بسیار سریع امکان پذیر بود. این یک مزیت بزرگ بود که نیازی به تعریف همه سؤالات از قبل نبود. در عوض، تحلیلگران فرودگاه های کپنهاگ به ویژه به این نکته اهمیت دادند که در حالی که فرآیند چمدان اصلی به سرعت ترسیم شد، هنوز هم می توان تغییرات فرآیند اصلی را با جزئیات به روشی اکتشافی کشف و تجزیه و تحلیل کرد.

به این ترتیب، می‌توان در مورد این فرآیند اطلاعات بیشتری کسب کرد و در هر تکرار، بینش‌های جدیدی را کشف کرد. با دیدن فرآیند واقعی بدون فرضیات، و کندوکاو در الگوهای فرآیند واقعی کشف شده، تحلیل‌ها می‌توانند بسیار سریع‌تر و با جزئیات بسیار بیشتر از روش سنتی مبتنی بر پرسش و پاسخ خود را نشان دهند.

به طور خلاصه، نکات مهم عبارتند از:

یک نمای کلی فرآیند به سرعت به دست آمد و حقایق جالب به راحتی قابل شناسایی بودند. به عنوان مثال، روزهای آخر هفته تیراژ بیشتری نسبت به روزهای دیگر دارند.

شناسایی دلایل احتمالی ناهماهنگی KPI امکان پذیر بود.

با توانایی شناسایی مناطق با چالش های فرآیندی بالقوه قبل از تجزیه و تحلیل عمیق تر، تجزیه و تحلیل می تواند بر روی مناطق با چالش های احتمالی فرآیند متمرکز شود، برخلاف رویکردهای سنتی که در آن حوزه های فرآیندی که با جزئیات تجزیه و تحلیل می شوند، لزوماً آنهایی نیستند که دارای بیشترین پچالش های فرآیندی هستند.

روش آسان و سریع نگاه کردن به فرآیند از منظرهای مختلف (به عنوان مثال در نظر گرفتن مکان ها در مقابل عدم در نظر گرفتن مکان ها) بینش های جدیدی را آشکار کرد. این دیدگاه می‌تواند از KPIها و گلوگاه‌ها به پردازش عملکرد مربوط به مکان‌ها تغییر کند.

بر اساس شواهد، تجزیه و تحلیل علل ریشه ای را می توان به سرعت انجام داد. به عنوان مثال، گلوگاه های فرآیند به طور کلی به عملکرد کمربند کارخانه چمدان مربوط نمی شود.

مقایسه عملکرد فرآیند برای روزهای خاص (به عنوان مثال روزهای با خرابی مکانیکی) با روزهای متوسط یا خوب امکان پذیر بود.

دریافت یک نمای کلی از عملکرد فرآیند سریع و آسان بود.

مانند تمام تجزیه و تحلیل داده ها، تجزیه و تحلیل فرآیند کاوی وابسته به دریافت داده های مناسب است که به طور مکرر بهبود یافته است. این یک مزیت است که سریع با آنچه دارید شروع کنید و سپس داده ها را در کار تکراری تقویت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *